بیماری تبخال تناسلی و روش درمان آن

بیماری "تبخال تناسلی" که به بیماری "هرپس تناسلی" نیز معروف می‌باشد، متاسفانه به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی و مقاربتی شناخته می‌شود. این بیماری از طریق برقراری روابط جنسی کنترل نشده میان افراد مختلف، سرایت و شیوع پیدا می‌کند. این نوع تبخال در واقع به صورت تاول با ظاهری شبیه به زخم و عفونت ایجاد می‌شود، که بیشتر در مناطقی از بدن مانند دهان و دستگاه تناسلی خود را نشان می‌دهد و ممکن است بعد از مدتی نیز به صورت خود به خود بهبود پیدا می‌کند. اما در برخی از مواقع نیز امکان دارد این ویروس گسترش پیدا کرده و تا زمانی که فرد در قید حیات است، چندین دوره درگیر این بیماری و تبخال‌های حاصل از آن در بدن خود شود. لازم است بدانیم که بیماری تبخال تناسلی کاملا با بیماری زگیل تناسلی متفاوت و با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی در نوع ایجاد و عوارض حاصله، می‌باشند.

علم پزشکی، عامل ایجاد کننده بیماری تبخال تناسلی در افراد مختلف را ویروسی به نام "هرپس سیمپلکس" می‌شناسد که این ویروس دارای دو نوع متفاوت است. هر دو نوع این ویروس می‌توانند باعث ایجاد تبخال در نواحی مختلف بدن می‌شوند. نوع اول ویروس هرپس و ایجاد کننده بیماری تبخال تناسلی، بیشتر باعث ایجاد تبخال‌هایی در اطراف دهان و صورت می‌گردد و نوع دوم این ویروس نیز منجر به ایجاد تبخال‌هایی در قسمت آلت و نواحی تناسلی افراد مختلف می‌شود. معمولاً نوع اول این ویروس بیشتر در سنین کودکی، فرد آلوده را درگیر خود می‌کند و باعث به وجود آمدن تبخال‌هایی زخم گونه در قسمت‌هایی از صورت و دهان کودک خواهد شد؛ ولی نوع دوم ویروس ایجاد کننده بیماری تبخال تناسلی، عموماٌ از زمانی شیوع پیدا می‌کند که فعالیت‌های جنسی در یک فرد آغاز می‌شود. به این صورت که هنگامی که فرد، با فردی که ناقل و آلوده به ویروس تبخال تناسلی است، رابطه جنسی برقرار می‌نماید، ویروس از بدن فرد آلوده به بدن فرد جدید منتقل شده و با توجه به قدرت و نحوه سیستم ایمنی بدن وی، در بازه زمانی حدود ۲ الی ۲۰ روز، علائم خود را که همان تبخال در نواحی تناسلی است را بروز می‌دهد.

برای درمان بیماری تبخال تناسلی، راه‌های درمانی مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای درمان این بیماری، استفاده از خواص شگفت انگیز گیاهان دارویی طبیعی و توصیه شده توسط طب سنتی، از جمله قارچ گانودرما می‌باشد، که در ادامه مقاله به نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت. خواص قارچ گانودرما یک درمان طبیعی و سنتی بسیار مفید برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از جمله بیماری تبخال تناسلی می‌باشد که کمک بسیار شایانی در درمان بیماری‌های ویروسی مانند همین بیماری خواهد کرد. هم اکنون می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت بیزچیز bizchiz که در زیر آمده است مراجعه نمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید:

www.bizchiz.com

علائم مربوط به بیماری تبخال تناسلی

بیماری تبخال تناسلی معمولا به شکل تاول‌هایی بسیار دردناک، متورم و آبدار در نواحی تناسلی و مقعد ایجاد می‌گردند و با گذشت چند روز ترکیده، آب موجود درون آنها تخلیه شده و سپس زخم‌هایی بسیار دردناک را از خود به جا می‌گذارند. علائم مربوط به این بیماری در خانم‌ها، می‌تواند با سوزش در هنگام ادرار، درد در ناحیه پاها و لگن، به وجود آمدن ترشحاتی بد بو از واژن، وجود علائمی مانند سرماخوردگی، وجود علائمی مانند بروز تب، سردرد، اسهال و استفراغ و یا احساس سوزش و خارش در محل تبخال‌ها همراه باشد. بروز بیماری تبخال تناسلی در مردان نیز، همانند زنان، با علائمی مانند احساس درد در ناحیه پا و لگن، به وجود آمدن ترشحاتی عفونی از سر آلت تناسلی، احساس سوزش و خارش در محل تبخال‌ها، به وجود آمدن اسهال، استفراغ، تب، سردرد و حالت تهوع و به وجود آمدن علائمی نظیر سرماخوردگی ایجاد می‌شود. بایستی توجه داشت که بیماری تبخال تناسلی همانند بیماری زگیل تناسلی امکان دارد بر روی کیفیت زندگی فرد مبتلا اثرات منفی بگذارد. با توجه به اینکه این بیماری‌ها باعث ایجاد ظاهر نازیبا شوند، تاثیر مستقیم بر روی روابط اجتماعی و حتی سطح اعتماد به نفس افراد مبتلا گذاشته و مشکلات بعدی را نیز ایجاد می‌کنند.

درمان بیماری تبخال تناسلی

با توجه به تمامی پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی در خصوص درمان این بیماری صورت گرفته است، متاسفانه در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای درمان و ریشه‌کن شدن این بیماری در بدن وجود ندارد، و تنها می‌توان با استفاده از یک سری داروهای شیمیایی، از پیشروی بیماری جلوگیری کرده و علائم آن را مهار نمود. در حالیکه بعد از قطع مصرف دارو امکان دارد بیماری از حالت نهفته خارج شده و دومرتبه بدن فرد را درگیر علائم خود نماید. معاینات لازم برای تشخیص بیماری تبخال تناسلی، ابتدا میبایست توسط پزشک متخصص انجام شود و سپس داروهای ضد ویروس، جهت درمان بیماری برای فرد مبتلا تجویز ‌شود. معمولاٌ این داروها به شکل خوراکی بوده و بعد از آن که فرد این دارو را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز استفاده نماید، علائم بیماری در بدن او به مرور از بین می‌رود.

امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در علوم مختلف صورت گرفته است و در کنار تمامی روش‌های درمانی شیمیایی که در علم پزشکی در نظر گرفته می‌شود و امکان دارد برخی از آنها منجر به درمان قطعی این بیماری نشود، طب سنتی نیز روش‌هایی طبیعی و سالم‌تر را برای کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها پیشنهاد داده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. با توجه به پژوهش‌های صورت گرفته بر روی خواص قارچ گانودرما، هم اکنون مشخص شده است که این قارچ دارای مولفه‌هایی کم نظیر در درون خود می‌باشد که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و سم زدایی از کبد و کلیه می‌شوند و به آن ویژگی‌هایی ضد ویروسی و آنتی‌اکسیدانی بخشیده است.

خوب است بدانیم هم اکنون تکنولوژی‌های مدرن مربوط به جداسازی، فرآوری، دوزبندی مناسب و بسته‌بندی اصولی برای استفاده صحیح از این موهبت طبیعت، در ایران وجود دارند و هم اکنون به راحتی در دسترس افرادی می‌باشد که به حفظ سلامت خود اهمیت می‌دهند و یا به دنبال روشی ارگانیک، سالم، سریع و موثر برای کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها هستند. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت بیزچیز bizchiz که آدرس آن در زیر آمده، ضمن آشنایی بیشتر با خواص قارچ گانودرما، از محصولات و فرآورده‌های غنی شده با عصاره این قارچ دیدن نمائید و در صورت تمایل از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید و نسبت به تهیه و خریداری این محصولات با کیفیت اقدام فرمائید. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیز bizchiz دارای تائیدیه از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com