نحوه، میزان و منع مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما با نام علمی گانودرما لوسیدوم، از گونه‌ قارچ‌های سمی است و گیاهی دارویی با خواص شگفت انگیز و جادویی می‌باشد. ویژگی‌های دارویی بی نظیر قارچ گانودرما برای پیشگیری از دچار شدن به بسیاری از بیماری‌های مختلف کاملا قطعی و موثر می‌باشد. قارچ گانودرما دارای بافتی با پوسته چوبی شکل است و همانند بسیاری از گیاهان دارویی شناخته شده دارای طعم بسیار تلخ و بوی نامطبوعی می‌باشد. به همین علت چینیان باستان، قارچ گانودرما را با چای و یا بصورت دمنوش مورد استفاده قرار می‌دادند. هم اکنون نیز قارچ گانودرما در انواع و اشکال مختلف و بعضاٌ به شکل پودر، کپسول و یا به صورت فله‌ای و بسته‌بندی نشده، در بازار وجود دارد و در برخی از داروخانه‌ها و عطاری‌ها  به عنوان مکمل غذایی به فروش می‌رسد. باید توجه کنیم که جهت استفاده درست از خواص بی نظیر قارچ گانودرما، نیاز به تکنولوژی‌های مدرنی داریم که فرآیندهای جداسازی بهداشتی، عصاره‌گیری، دوزبندی مناسب و بسته‌بندی بهداشتی را فراهم می‌سازند. خوشبختانه فرآیندهای کشت و تولید قارچ گانودرما هم اکنون در کشور ایران نیز با موفقیت ایجاد شده است و توسط شرکت بیز عرضه می‌گردد. طبق پژوهش‌های انجام شده و بسته به نوع هدفی که از مصرف قارچ گانودرما داریم، می‌توان روزانه بین ۲ الی ۶ ساشه از فرآورده‌های غنی سازی شده با عصاره این هدیه طبیعت، استفاده نمود.

انواع پودری و غیر بسته‌بندی و یا فله‌ای قارچ گانودرمای موجود در بازار را نیز می‌توان به چای، قهوه و یا نوشیدنی خود اضافه نموده و میل کرد. اما باید توجه کنیم که از آنجائیکه قارچ گانودرما از گونه قارچ‌های سمی است، استفاده بدون برنامه، بی رویه و غیر بهداشتی از قارچ گانودرما، امکان دارد صدمات جبران ناپذیری به کبد، کلیه و سلول‌های خاکستری مغز وارد نماید. اگر دقت کنیم قارچ گانودرما با پوسته چوبی شکلی که دارد هاگدانه و قسمت اصلی گیاه را از معرض هوا دور نگه می‌دارد و همانطور که گفته شد، استفاده صحیح از خواص قارچ گانودرما مستلزم رعایت نکاتی در هنگام کشت و همچنین نیازمند تکنولوژی‌های مدرنی است که به عنوان مثال یکی از آنها جداسازی هاگدانه از پوسته، در شرایط خلاء می‌باشد و دیگری عصاره گیری اصولی از این قارچ و دوزبندی مناسب در هنگام فرآوری و ترکیب با مواد دیگر است.

خبر خوب اینکه هم اکنون شرکت دانش بنیان بیز، برای قابل مصرف شدن و به دست آوردن بهترین نتیجه از خواص و ویژگی‌های قارچ گانودرما، محصولات و فرآورده‌های غنی سازی شده با عصاره این قارچ را در انواع مختلفی تولید نموده است. بعضی از این فرآورده‌ها عبارتند از کافه سوپریم، کافه موکا، کافه لاته و هات چاکلت، که همگی در ترکیب با خواص عصاره قارچ گانودرما، توانسته‌اند محصولاتی خوش طعم و مزه را پدید آورند که برای همه افرادی که به حفظ سلامت خود اهمیت می‌دهند و یا به دنبال راهی طبیعی، سریع و موثر برای کمک به روند درمان بسیاری از بیماری‌های خود هستند، به راحتی قابل استفاده باشد.

همچنین محصولات فرآورده‌های قارچ گانودرما به جز مصرف به صورت نوشیدنی، کاربردهای دیگر بسیار زیادی داشته و از خواص این قارچ در زمینه تهیه و تولید محصولات زیبایی و جوانسازی پوست و مو نیز استفاده می‌گردد. برند بیزچیز bizchiz ارائه دهنده محصولات مختلف غنی‌سازی شده با عصاره قارچ گانودرما بوده که شما هم اکنون می‌توانید با مراجعه به آدرس سایت که در زیر آمده، از محصولات مختلف این برند دیدن نموده، از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید و در صورت لزوم به صورت اینترنتی، نسبت به تهیه و خریداری آنها اقدام نمائید کرده و در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنید:

www.bizchiz.com

میزان مصرف قارچ گانودرما

در صورت تمایل می‌توانید به صورت مداوم از قارچ گانودرما استفاده نمایید، چرا که با توجه به گزارشات و پژوهش‌های انجام شده تا این لحظه، استفاده مداوم از ویژگی‌های قارچ گانودرما بعد از حدود 3 سال، در غالب محصولات فرآوری شده با عصاره آن، جدا از درمان انواع بیماری‌های شناخته شده و یا نهفته بدن، باعث بازسازی و احیاء دستگاه‌های مختلف بدن و جوانسازی آنها خواهد شد. مصرف بیش از یک ساشه از قهوه‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما در یک وعده توصیه نمی‌شود و بهتر است بسته به هدفی که از مصرف گانودرما داریم، بین 2 الی 6 ساشه در روز و در وعده‌های متفاوتی در روز از آن استفاده کنیم.

چگونگی مصرف قارچ گانودرما

از آنجائیکه قارچ گانودرما از گونه‌های سمی قارچ‌ها محسوب می‌شود، تنها راه صحیح استفاده از خواص این قارچ، جداسازی پوسته چوبی شکل، عصاره‌گیری و سپس دوزبندی و در نهایت فرآوری آن با قهوه و یا کاکائو می‌باشد. خوب است بدانیم مصرف بدون دوزبندی و بصورت فله‌ای و یا پودری، به شکلی که پوسته چوبی شکل قارچ از آن جداسازی نشده باشد، خسارات و آسیب‌های جدی‌ای را به بدن وارد می‌نماید، که از جمله آن صدمه به سلول‌های خاکستری مغز و در ادامه ابتلا به بیماری هپاتیت می‌باشد. خوشبختانه فناوری‌های مربوط به کشت، جداسازی پوسته چوبی شکل، عصاره‌گیری، دوزبندی و فرآوری قارچ گانودرما هم اکنون در ایران موجود است و می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz آنها را تهیه نمائید:

www.bizchiz.com

منع مصرف قارچ گانودرما

تاکنون هیچگونه عارضه و یا اختلال خاصی در اثر استفاده از فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، گزارش نشده است. میزان مصرف این فرآورده‌ها، بسته به شرایط بدنی هر فرد و همچنین نوع و شدت بیماری که فرد به آن مبتلا است و یا هدفی که از مصرف آن دنبال می‌کند، متفاوت است. به طور کلی و در حالت معمولی، هر فرد می‌تواند روزانه بین 2 الی 6 ساشه از پودر عصاره قارچ گانودرما را در وعده‌های مختلف در طول روز مصرف نمایند. یک فرد که بدن سالمی دارد و به بیماری خاصی دچار نیست، می‌تواند روزانه 2 تا 3 ساشه از این فرآورده‌ها را مصرف نماید تا به مرور زمان نتیجه تغییرات مثبتی که در بدنش اتفاق می‌افتد را احساس کند. از جمله پارامترهای تاثیرگذار در میزان مصرف گانودرما جنسیت، سن، میزان سلامتی، نوع بیماری، پیشرفت بیماری و غیره می باشد.

مصرف این فرآورده‌ها برای بانوان باردار، کودکان زیر 2 سال و افرادی طی 2 سال اخیر جراحی پیوند اعضاء داشته‌اند، اصلاٌ توصیه نمی‌شود. سایت معتبر بیزچیز bizchiz ارائه دهنده محصولات قارچ گانودرما بوده که آدرس آن در زیر آمده است:

www.bizchiz.com