گانودرما؛ گیاه پادشاهان، پادشاه گیاهان

قارچ گانودرما یا قارچ جان افزا

گانودرما قارچی با قدمت چند هزار ساله از تیره تابان پوستان است و نام علمی این قارچ Ganoderma Lucidum می باشد. این قارچ در طب سنتی مشرق زمین مصرف دارویی دارد و نام محلی آن در چین، "لینگ زی"؛ در ژاپن، "ری شی"؛ و در کره، "یونگ زهی" است.

     شرقی ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی، طول عمر و حتی جاودانگی است. این قارچ در طب گیاهی، بعنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شهرت دارد. از جمله خواص دارویی این قارچ بسیار ارزشمند می توان به درمان سرطان معده، هپاتیت B، A و C، آرتروز، دردهای عصبی، بیخوابی، برونشیت، زخم معده، فشار خون، کلسترول بالا، ورم مفاصل، تنگی نفس و آسم، تقویت حافظه، بیماری های کلیه و کبد، آلرژی، کاهش قند خون و تسهیل گردش خون از طریق مهار چسبندگی پلاکت ها اشاره نمود. این قارچ خاصیت ضد سرطانی دارد و در کنار روش های رایج درمان سرطان مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی موجب تسکین درد و طول عمر بیشتر و بهبود کیفیت زندگی بیماران می شود.

     طی چند دهه اخیر تحقیقاتی بر روی اثر درمانی و شناسایی ترکیبات شیمیایی این قارچ صورت گرفته است. در مقاله ای که توسط موسسه کاکرین منتشر شده است و حاصل تحقیق متخصصانی از دانشگاه لیورپول بر روی خواص درمانی این قارچ بوده، تاثیرات مثبتی در اثر استفاده از این قارچ به صورت جانبی برای کمک به روشهای معمول درمان سرطان دیده شده است.

     این قارچ طعم و بوی دلپذیری ندارد و خام آن قابل خوردن نیست. در کشورهای مختلف این قارچ بصورت ترکیب با خوردنی ها یا دمی های مختلف بخصوص پودر شده مصرف می شود. بهترین روش اثربخشی گانودرما، ترکیب آن با قهوه است. زیرا کافئین و خواص طبیعی قهوه وقتی در کنار گانودرما قرار می گیرد باعث بوجود آمدن خواص منحصربفرد دیگری می شود که تاثیرگذاری گانودرما را بیشتر می کند.

     مولفه های اعجاب انگیز موجود در گانودرما که باعث منحصربفرد شدن این قارچ شده است عبارتند از:
1- ژرمانیوم ارگانیک
2- پلی ساکارید ها (نشاسته، گلیکوژن، سلولز)
3- تری ترپن ها (اسید گانودریک)
4- سوپر اکسید دیسموتاز

     این چهار مولفه در دیگر گیاهان دارویی نیز یافت می شود اما چیزی که قارچ گانودرما را منحصربفرد می کند، داشتن این مولفه ها بصورت یکجاست! تحقیقات نشان داده که وجود همین چهار مولفه در بدن کافیست تا ما به بیش از 90 درصد از بیماری های شناخته شده موجود در جهان مبتلا نشویم.

خواص قارچ گانودرما:
     فرایند تاثیرگذاری گانودرما در بدن شامل 5 مرحله می باشد:
1. شناسایی: شناسایی سموم نهفته در بدن
2. سم زدایی: پاکسازی کامل بدن از سموم
3. تنظیم کردن: متعادل سازی تمام فعل و انفعالات هورمونی بدن
4. بازیابی: ترمیم اعضای آسیب دیده بدن
5. جوانسازی: جوانسازی تمام سلولهای بدن

     گانودرما یک ماده غذایی بسیار مغذی است چون:
6 برابر شیر کلسیم،
3 برابر اسفناج آهن،
3 برابر بلوبری آنتی اکسیدان،
7 برابر پرتقال ویتامین C،
7 برابر ماهی امگا 3 و
15 برابر کلم بروکلی منیزیم دارد.

گانودرما، گیاه جاودانگی
     قدمت قارچ گانودرما به هزاران سال قبل و چین باستان باز می گردد. این محصول به سختی یافت و تولید می شود. کارشناسان کشاورزی و صتایع غذایی سالهاست که بر روی این ماده تحقیق می کنند و خواص بیشماری در مورد آن یافته اند. این قارچ به دلیل وجود فراوان عناصر فعال و آنتی اکسیدان ها، می تواند در تنظیم عملکرد سیستم های بدن و حفاظت از آنان بسیار مفید باشد. قارچ گانودرما از معدود منابعی در طبیعت است که غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی را داراست. این محصول بسیار انرژی بخش بوده و خواص بی نظیری در کاهش خطرات بیماری های بدخیم شایع در کشورمان ایران دارد.

     ترکیب عصاره این قارچ به همراه با کیفیت ترین قهوه جهان، یکی از بهترین و موثرترین راههای مصرف این قارچ است. شرکت بازاریابان ایرانیان زمین، برای اولین بار در خاورمیانه، اقدام به تولید و عرضه این محصول کرده است و آن را در انواع قهوه به نام های کافه لاته، کافه موکا، کافه سوپریم و شکلات داغ عرضه می کند.