بیماری پیسی و روش درمان آن

بیماری پیسی که همچنین به نام لک و پیس نیز معروف میباشد یک عارضه است که در بدن انسانهای مختلف ایجاد شده و در اثر به وجود آمدن این بیماری و عارضه، رنگدانه های پوست در قسمت‌های مختلف بدن از بین می‌روند. طبق تحقیقات و گفته‌های علمی هیچ روش درمانی قطعی برای درمان بیماری پیسی کشف نشده است. از دیگر نام‌هایی که به بیماری پیسی اطلاق می‌گردد می‌توان به ویتیلیگو اشاره نمود. در اثر ابتلا و به وجود آمدن بیماری پیسی در بدن یک فرد، لکه‌های سفید رنگی روی پوست به وجود می‌آیند و هر قسمت از پوست بدن انسان ممکن است تحت تاثیر این بیماری قرار بگیرد. در حالت کلی مهمترین عارضه و نشانه این بیماری که افراد مختلف به آن مبتلا می‌شوند لکه‌های سفید است که در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌گردد. ملانین که به آن رنگدانه نیز گفته می شود، در پوست بدن انسان به صورت طبیعی ایجاد می‌گردد و رنگ طبیعی پوست بدن را شکل می‌دهد. بدترین عارضه‌ای که در اثر به وجود آمدن بیماری پیسی در بدن یک فرد  می‌تواند به وجود  بیاید، از بین رفتن رنگدانه‌های پوست و همچنین تخریب سلول‌های تولیدکننده ملانین در بدن یک فرد می‌باشد. در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که در اثر از بین رفتن رنگدانه‌های پوست، رنگ طبیعی پوست دست به سفیدی گرایش پیدا کرده است.

 

 

طبق تحقیقات ارائه شده در علم پزشکی هنوز دلیل مشخصی بابت تخریب سلول‌های تولید کننده ملانین کشف نشده است. از جمله دلایلی که برای تخریب سلول‌های تولید کننده ملانین در بیماری پیسی ارائه می‌گردد، ضعف عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌باشد. همچنین بیماری پیسی برای وضعیت پوست به صورت همرنگ پوست نیز می‌تواند اتفاق بیفتد به این معنی که امکان دارد فرد به بیماری پیسی مبتلا باشد و پوستش ملانین تولید نکند اما تغییر محسوسی در رنگ پوستش هم ایجاد نشده باشد. بطور کلی این بیماری اغلب در افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر مشاهده شده و شایع‌تر می‌باشد. همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم، تاکنون در علم روز پزشکی روش درمان قطعی برای درمان بیماری پیسی ارائه نشده است ولی در طب سنتی یک گیاه معجزه آسا با خواص دارویی شگفت‌انگیز و اثربخش برای درمان این بیماری ارائه شده‌است و آن استفاده از فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما در انواع مختلف محصولات و فرآورده‌های غنی شده با عصاره این قارچ، توسط برند معتبر بیزچیز ارائه می‌گردد و شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به آدرس سایت بیزچیز bizchiz که در زیر آمده است از محصولات مختلف ارائه شده توسط این برند دیدن نمائید و در صورت نیاز بابت تهیه آسان و خرید اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

علائم مربوط به بیماری پیسی

یکی از علائم مربوط به بیماری پیسی که در بدن افراد مختلفی ایجاد می‌گردد، از بین رفتن رنگدانه‌های پوست یا ملانین در قسمت‌های مختلف بدن می‌باشد. در ابتدای بیماری، لکه‌های سفیدی در اثر بیماری پیسی در بدن فرد به وجود می‌آید و ممکن است تا مدتی هیچگونه تغییر و گسترشی که نشان از پیشرفت بیماری است، ایجاد نگردد. بعد از آنکه یک دوره ثابت پشت سر گذاشته شد، لکه‌های بیشتری در بدن فرد در قسمت های مختلف بدن ایجاد خواهند شد. معمولاً افرادی که به بیماری پیسی مبتلا می‌شوند، بیشتر قسمت‌هایی از پوست بدنشان که در معرض نور آفتاب قرار دارد و یا در قسمت هایی از بدن که خمیدگی وجود دارد مانند اطراف خال‌ها و زیر بغل و مکان‌های نزدیک به زخم‌های قدیمی و یا اطراف دهان‌شان، تحت تاثیر این بیماری قرار خواهند گرفت و لکه‌های سفید در اثر این بیماری در بدن افراد مختلف ایجاد می‌گردد و پوست بتدریج رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهد و بسیار سخت به حالت اولیه خود تغییر حالت می‌دهند. از دیگر قسمت‌هایی که می‌تواند لکه‌های سفید بر اثر بیماری پیسی در بدن افراد مختلف ایجاد گردد، می‌توان به روی پلک‌ها و موها اشاره نمود.

 

روشهای درمانی برای درمان بیماری پیسی

معمولاً برای درمان بیماری پیسی، پزشک ‌متخصص پس از معاینه و تشخیص بیماری پیسی در فرد تنها به روش‌های پیشگیرانه مانند لیزر و یا پوشاننده لکه بسنده می‌کند. و این در حالی است که متاسفانه در علم پزشکی هیچ راه پیشگیری و درمانی قطعی برای بیماری پیسی وجود ندارد. با توجه به این موضوع، راه‌های مختلفی مانند استفاده از لوازم آرایشی مختلف برای پوشاندن نواحی قرار گرفته در معرض بیماری ‌پیسی و بازگرداندن دوباره رنگدانه‌ها به کمک نور درمانی و اشعه UV، بی‌رنگ کردن قسمت هایی که تحت تاثیر بیماری پیسی قرار نگرفته‌اند و همچنین استفاده از انواع مختلف کرم‌های کورتیکواستروئید و یا روش‌های دیگری مانند پیوند پوست وجود دارند که با استفاده از این روش‌ها تنها می‌توان تا حدودی اثرات مخرب ایجاد شده توسط این بیماری را بهبود بخشید.

 

 

همانطور که گفته شد، تاکنون در علم پزشکی هیچ روش پیشگیری و یا درمانی قطعی برای بیماری پیسی پیدا نشده و کشف نشده است، خبر خوب اینست که در طب سنتی یک گیاه با خواص دارویی بسیار اثربخش برای پیشگیری و درمان این بیماری پیسی وجود دارد و آن استفاده از قارچ اثربخش گانودرما می‌باشد. هم اکنون محصولات مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی و فرآوری شده‌اند، توسط برند معتبر بیزچیز bizchiz ارائه می‌گردد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت که آدرس آن در زیر آمده است از محصولات مختلف غنی شده با عصاره قارچ گانودرما دیدن کرده و در صورت لزوم آن را تهیه و خریداری نمائید:

www.bizchiz.com