بیماری آرتریت روماتوئید و روش درمان آن

بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری بسیار دراز مدت و طولانی به حساب می‌آید که در اثر به وجود آمدن این بیماری در بدن یک فرد، مفصل به همراه عضلات و غشای پوشاننده و همچنین غضروف‌های موجود در آن نواحی، درگیر می‌شوند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در اثر به وجود آمدن بیماری آرتریت روماتوئید گاهی اوقات چشم و رگ‌های خونی نیز درگیر خواهند شد. بیماری آرتریت روماتوئید در خانم‌ها بسیار شایعتر بوده و طبق آمار، نسبت ابتلای خانم‌ها به آقایان چیزی در حدود سه برابر می‌باشد و خانم‌ها بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. معمولا ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید در بین سنین ۲۰ سالگی الی ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد و بیشترین موارد ابتلا به این بیماری نیز در سنین ۳۵ تا ۵۰ سالگی رخ می‌دهد. علت به وجود آمدن بیماری آرتریت روماتوئید در علم پزشکی کشف شده، و بر طبق تحقیقات پزشکی، این بیماری منشائی خود ایمنی دارد و در اثر ضعف عملکرد سیستم ایمنی به وجود می‌آید. از جمله عوامل تاثیرگذار و به وجود آورنده بیماری آرتریت روماتوئید، می‌تواند عوامل ژنتیکی، بیماری‌های خود ایمنی، به وجود آمدن نقص در سیستم ایمنی بدن، استرس و غیره اشاره نمود.

 

 

          همچنین خوب است بدانیم که متاسفانه هیچ روش خاصی برای پیشگیری از به وجود آمدن بیماری آرتریت روماتوئید، وجود ندارد. از جمله عوارض به وجود آمدن این بیماری می‌توان به کم‌خونی متوسط، پوکی استخوان، تغییر شکل مفصل به صورت دائمی و از کار افتادگی فرد بیمار و مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید و موارد دیگری نیز اشاره نمود. همانطور که گفته شد در علم پزشکی روش پیشگیری و درمان قطعی برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید در نظر گرفته نشده است ولی در طب سنتی خوشبختانه یک روش درمان قطعی و موثر وجود دارد و آن استفاده از خواص و ویژگی‌های شگفت‌انگیز قارچ گانودرما می‌باشد. این قارچ یک گیاه با خواص دارویی شفابخش و دارای تاییدیه سلامت بوده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها اثر بسیار موثری را ایجاد می‌کند. سایت معتبر بیزچیز bizchiz ارائه دهنده محصولات مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، می‌باشد و شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، این محصولات مختلف از قارچ گانودرما را مشاهده و در صورت نیاز، آن را به آسانی تهیه و خریداری نمائید:

www.bizchiz.com

 

علائم بیماری آرتریت روماتوئید

          معمولا شروع و به وجود آمدن بیماری آرتریت روماتوئید در بدن یک فرد روندی بسیار کند و آهسته داشته و اما در برخی مواقع ناگهانی نیز می‌باشد. به وجود آمدن این بیماری در بدن یک فرد با علائم کلی مانند تورم، گرمی، درد در هنگام حرکت کردن، به وجود آمدن محدودیت در حرکت مفاصل، درد در هنگام لمس کردن مفصل، به وجود آمدن خشکی در حرکت مفاصل در اوایل صبح می‌باشد. معمولاً التهاب به وجود آمده در اثر بیماری آرتریت روماتوئید به مرور زمان باعث تخریب غضروف و مفصل مورد نظر شده و همچنین ساییدگی‌های بسیار شدیدی برای استخوان به وجود می آورد که در نتیجه مفصل، به صورت کامل تغییر شکل داده و در موارد پیشرفته، متاسفانه فرد مورد نظر از کار افتاده تلقی می‌گردد. در برخی مواقع سیر بیماری آرتریت روماتوئید کاملاً متغیر بوده و ممکن است بیماری بصورت خفیف در بدن فرد در نظر گرفته شود و تنها در یکی از مفاصل دچار درگیری و التهاب نماید. از جمله بیشترین مفاصلی که در اثر به وجود آمدن بیماری آرتریت روماتوئید در بدن یک فرد دچار التهاب و گرفتگی و تخریب می‌شود، می‌توان به مفاصل مربوط به مچ دست، آرنج، مچ پا، کف دست و غیره اشاره نمود. در برخی از موارد نادر امکان این هست که مهره‌های گردنی نیز تحت تاثیر و تخریب این بیماری قرار بگیرند.

 

 

روش‌های درمانی مختلف برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید

          همانطور که گفته شد این بیماری می‌تواند از نوع خفیف و یا شدید در بدن ایجاد گردد و با توجه به دستاوردهای علمی، تا این لحظه هیچ درمان قطعی و دائمی برای این بیماری در علم پزشکی به اثبات نرسیده است. اما در صورتی که بیماری آرتریت روماتوئید خیلی سریع تشخیص داده شود، برای فرد بیمار تا حدود زیادی قابل پیشگیری از پیشرفت بیماری بوده و تا حدود زیادی از به وجود آمدن از کار افتادگی و معلولیت برای فرد جلوگیری می‌شود. در نتیجه فرد بیمار می‌تواند عمر طبیعی همراه با فعالیت را برای خود ایجاد نماید. در صورتی که روش درمانی موثری برای بهبود این بیماری در نظر گرفته شود، علائم مربوط به این بیماری در مدت زمان یک سال، تا حدود ۷۵ درصد عقب‌ نشینی خواهند کرد و اما بر طبق آمار، چیزی در حدود ۱۰ درصد از بیمارانی که به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند، نهایتاً به ازکارافتادگی و معلولیت دچار خواهند شد. استفاده از خواص بی‌نظیر قارچ گانودرما به عنوان یک معجزه طبیعت و دارویی کاملاً طبیعی و ارگانیک، می‌تواند اثرات بسیار مناسبی در جهت بهبود این بیماری در بدن افراد مبتلا ایجاد نماید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت بیزچیز bizchiz که در زیر آمده است مراجعه نمائید:

www.bizchiz.com