بیماری افسردگی مانیک یا اختلال دو قطبی و روش های درمان آن

          افسردگی مانیک بیماری بسیار خطرناک مغزی میباشد که معمولا از طریق تغییرات شدید خلقی و رفتاری که در رفتار فرد به وجود می‌آید، تشخیص داده می‌شود. نام دیگر افسردگی مانیک اختلال دو قطبی می‌باشد. دلیل اینکه این بیماری را اختلال دو قطبی می‌نامند، این است که این بیماری، باعث می‌شود که فرد مبتلا دارای دو قطب رفتاری کاملا متفاوت از هم ‌باشد. در حالت کلی افرادی که به افسردگی مانیک یا اختلال دو قطبی مبتلا هستند، گاهی اوقات بسیار خوشحالند و خلق و خوی بسیارگشاده‌ای دارند و علاوه بر اینها دارای سطح انرژی بسیار زیاد و بیش از حد معمولی می‌باشند. ویژگی‌های این قطب مانیش نامیده می‌شود.

 

          اما گاهی اوقات نیز افرادی که به این نوع بیماری افسردگی مبتلا هستند، احساس ناراحتی بسیار زیادی می‌کنند و خلق و خوی گرفته‌ای دارند و علاوه بر آن سطح انرژی بسیار پایینی دارند. اینها نشانه‌های قطب دوم بیماری می‌باشد که این نشانه‌ها را افسردگی می‌نامند. باید بدانیم نوسانات خلقی در افرادی که مبتلا به بیماری افسردگی مانیک می‌باشند، بسیار شدیدتر از چیزی می‌باشد که بتوان گفت که این نوسانات طبیعی است. علاوه بر نشانه‌هایی که گفته شد، یکی دیگر از علائم این است که در خواب این افراد تغییراتی ایجاد می‌شود که باعث کاهش شدید تمرکز و حتی عدم تمرکز در این افراد می‌شود. این در حالی است که علائمی که در افراد مبتلا به بیماری افسردگی مانیک حاد وجود دارد، بسیار شدیدتر می‌باشد و می‌تواند بر روی روابط اجتماعی فرد تاثیر منفی بگذارد و به آنها آسیب بزند که در نتیجه، ادامه فعالیت‌های تحصیلی و شغلی فرد را بسیار سخت می‌کند و باعث می‌شود که زندگی شخصی فرد مبتلا به بیماری مانیک، به طور کلی دچار آسیب شود. برخی از افراد که به بیماری افسردگی مانیک حاد مبتلا می‌باشند، امکان دارد سعی کنند که به خود صدمه وارد کنند و حتی در برخی از موارد، این امکان نیز وجود دارد که فرد مبتلا دست به خودکشی بزند. در حالت کلی با تمامی این علائم که در افراد مبتلا به بیماری افسردگی مانیک یا همان اختلال دو قطبی وجود دارد، این امکان برای افراد مبتلا به بیماری وجود دارد تا به صورت کامل درمان شوند و مانند افراد عادی به زندگی بپردازند.

 

بررسی بیماری اختلال مانیک یا می نیا

          همانطور که گفته شد، افسردگی مانیک یا همان اختلال مانیک یک نوع بیماری روانی می‌باشد که اختلالاتی را در خلق و خوی فرد مبتلا به وجود می‌آورد و باعث می‌شود تا تغییرات و دگرگونی‌های ناگهانی در رفتار، حالات و سطح انرژی و توانایی تمرکز فرد به وجود بیاید. افرادی که مبتلا به بیماری اختلال مانیک یا همان افسردگی مانیک می‌باشند، در دوره‌ای از زندگی خود بسیار شاد، خوشحال و دارای اعتماد به نفس زیاد و همچنین گاهی زیاد از حد کم خواب و پرخرج می‌باشند. فردی که به بیماری مانیک یا همان افسردگی مانیک مبتلا می‌باشد، بسیار تحریک پذیر می‌باشد و کوچکترین مخالفت و مسئله‌ای که مورد علاقه فرد نباشد، باعث عصبانیت فرد می‌شود.

          افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، اغلب فکر می‌کنند، که همه چیز در اطرافشان، حتی افکار افراد نزدیک خود، باید طبق خواسته و میل آنها باشد و ممکن است هرگونه مغایرت با خواسته وی، باعث ‌شود که فرد مبتلا، به یک فرد پرخاشگر تبدیل شود. اگر شما می‌خواهید راهی بسیار سریع برای درمان این نوع بیماری به دست آورید می‌توانید از محصولات غنی شده با عصاره قارچ گانودرما که توسط وبسایت بیزچیز bizchiz ارائه می‌شود استفاده نمایید. شما می‌توانید برای مشاهده و آشنایی بیشتر با محصولات و فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به وب سایت شرکت بیزچیز bizchiz مراجعه کرده و از محصولات این وب سایت دیدن نمایید و در صورت نیاز، این محصولات را ضمن تهیه و خریداری، از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید:

www.bizchiz.com

 

درمان بیماری افسردگی مانیک

          به صورت کلی برای درمان بیماری افسردگی مانیک، دو گروه دارویی توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند که یکی از آنها تثبیت کننده‌های خلق و خو مانند لیتیوم کربنات و ریسپریدون و دیگری داروهای آنتی‌سایکوتیک مانند هالوپریدول و کلرپرومازین می‌باشند. پزشک متخصص با استفاده از این داروهاست به درمان بیماری افسردگی می‌پردازد.  باید بدانیم درمان بیماری افسردگی مانیک مستلزم طی پروسه‌ درمانی بسیار طولانی مدت می‌باشد. و بهبودی این بیماری نیازمند اجرای کامل دستوراتی است که پزشک متخصص در رابطه با مصرف داروها تجویز نموده است. خوشبختانه علاوه بر راه‌هایی که به لطف پیشرفت در علوم پزشکی و روانپزشکی، به درمان بیماری افسردگی مانیک می‌پردازند، طبیعت نیز موهبت‌هایی را در اختیار انسان قرار داده تا بتواند با استفاده صحیح و درست از آنها به درمان بیماری‌های خود کمک کند. یکی از این موهبت‌های طبیعی، استفاده از خواص و ویژگی‌های گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما است. قارچ گانودرما مولفه‌هایی که در درون خود دارد، که این مولفه‌ها خواص دارویی‌ کم نظیری به این گیاه داده است. یکی از مهمترین این ویژگی‌ها، تاثیر مثبت و بسزایی است که در روند بهبودی سیستم عصبی انسان می‌گذارند. اگر شما به دنبال راهی موثرتر برای درمان بیماری افسردگی دو قطبی می‌باشید، که بتواند با سرعت بیشتر و در مدت زمان کمتری، این بیماری را درمان نماید، می‌توانید از محصولات و فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما که توسط وبسایت بیزچیز bizchiz ارائه می‌گردند، استفاده نمایید. خوب است بدانیم استفاده صحیح و درست از خواص قارچ گانودرما نیازمند تکنولوژی‌های مدرنی است که فرآوری، دوزبندی مناسب و بسته‌بندی اصولی را فراهم می‌آورند. خبر خوب اینکه این تکنولوژی‌ها هم اکنون در ایران وجود دارد و این امکان فراهم شده تا این محصولات با قیمت بسیار مناسبی در اختیار شما قرار بگیرند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما به وبسایت شرکت بیزچیز bizchiz مراجعه و ضمن بازدید از محصولات و فرآورده‌های مختلف غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، نسبت به تهیه و خریداری آنها اقدام نمائید و در صورت نیاز از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید:

www.bizchiz.com