بیماری پسوریازیس و روش درمان آن

          بیماری پسوریازیس یکی از انواع بیماریهای بسیار شایع پوستی و در عین حال گسترش یابنده و مزمن برای پوست افراد مختلف به حساب می‌آید، که به دلایل مختلفی می‌تواند در بدن افراد مختلف شیوع پیدا کند و ایجاد عوارض و اختلالات پوستی نماید. از جمله دلایل به وجود آمدن بیماری پسوریازیس در بدن افراد، می‌توان به کم خونی اشاره نمود. همچنین این بیماری در برخی از موارد علائم خاصی نداشته و فرد آگاهی از این که مبتلا به این بیماری است، را ندارد. بیماری پسوریازیس یک بیماری تکرار شونده و مزمن می‌باشد که در پوست بدن و در نواحی مختلف ایجاد می‌گردد. متاسفانه تاثیر منفی و نازیبایی‌هایی که این بیماری بر روی ظاهر شخص مبتلا، به وجود می‌آورد، امکان دارد بر روی روابط اجتماعی فرد و حتی بر روی اعتماد به نفس وی نیز اثر گذار باشد. در برخی از موارد بسیار نادر، بیماری پسوریازیس توانسته جان فرد مبتلا را نیز تهدید نماید. به طور کلی، این امکان وجود دارد تا هر فردی و در هر سنی به بیماری پسوریازیس مبتلا شود.

          حالت اولیه بیماری پسوریازیس، معمولاٌ در بین سنین ۱۶ الی ۲۲ سالگی در بدن افراد مختلف ایجاد می‌گردد و ریسک ابتلا به این بیماری تا سنین بالا، بین 50 تا 60 سالگی نیز وجود دارد. طبق آمار ارائه شده، حدود دو درصد از مردم سراسر دنیا به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند. برای درمان بیماری پسوریازیس در علم پزشکی روش‌های درمانی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که گاهاً این روش‌های درمانی جوابگو نبوده و امکان دارد بیماری به خوبی درمان نشود. اما خوشبختانه در حال حاضر طب سنتی توانسته درمان قطعی این بیماری را با کمک استفاده از خواص بعضی گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما، پیدا کند. روش درمان صد در صد قطعی و موثر برای درمان بیماری پسوریازیس، استفاده از خواص دارویی قارچ گانودرما می‌باشد. این هدیه طبیعت، با توجه به مولفه‌هایی خاصی که در درون خود دارد، راهی کاملاً طبیعی و ارگانیک را برای درمان انواع بیماری‌ها را به ما نشان داده است و از گذشته، استفاده از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، توسط طب سنتی آسیای شرقی توصیه می‌گردد. سایت معتبر بیزچیز bizchiz  ارائه دهنده محصولات و فرآورده‌های مختلف غنی شده با عصاره قارچ گانودرما می‌باشد و شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به آدرس این سایت که در زیر آمده است، از محصولات مختلف قارچ گانودرما دیدن نموده و ضمن دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما، در صورت لزوم نسبت به تهیه و خریداری این محصولات اقدام نمایید:

www.bizchiz.com

علائم مربوط به انواع بیماری پسوریازیس

          باید توجه داشته باشیم که بیماری پسوریازیس انواع مختلفی دارد، که دو نوع اصلی این بیماری، پسوریازیس پلاک و یا همان پسوریازیس ولگاریس بوده و نوع دیگر پسوریازیس، پوسچولر و یا همان پسوریازیس پاستولوزا نام دارند. بیماری پسوریازیس از نوع ولگاریس، متداول‌ترین نوع این بیماری است و از جمله علائم مربوط به این بیماری می‌توان به لکه‌های قرمز و یا فلسی بر روی پوست نواحی مختلف بدن، اشاره نمود. این لکه‌ها ابعادی بزرگ داشته و با سرعت زیادی پوست اندازی می‌کنند. در اثر به وجود آمدن این عارضه، لایه‌های زیرین در ناحیه درگیر پسوریازیس، که کاملاً ثابت هستند و هنگامی که خشکی از بین برود، در این لایه‌های زیرین، خونریزی‌هایی مشاهده می‌شود. یکی دیگر از اختلالات پوستی که بعضی از انواع بیماری پسوریازیس می‌توانند ایجاد کنند، این است که در ناحیه‌ای کوچک در قسمت ناخن، ایجاد می‌شوند و امکان دارد باعث احساس درد بسیار شدیدی در این ناحیه شده و به مرور باعث ضخیم شدن و خراب شدن ناخن می‌گردند.

          پسوریازیس خمشی و یا صدف پوستی، از دیگر انواع بیماری پسوریازیس می‌باشد که بیشتر، در قسمت‌هایی از بدن که پر چین و چروک هستند، ایجاد می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به پلاک (سفیدی روی پوست) خارش دار و قرمز در قسمت‌هایی از بدن مانند کشاله ران، باسن، زیر بغل، زیر سینه و شکم اشاره نمود. یکی دیگر از انواع بیماری پسوریازیس نوع خالدار آن می‌باشد، که به عنوان نوع خاصی از این بیماری به حساب آمده به این معنا که بیشتر در خردسالان، کودکان و نوجوانان شیوع داشته و در اثر به وجود آمدن این نوع از بیماری پسوریازیس، نواحی خشکی در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌گردد.

روش‌های درمانی مختلف برای درمان بیماری پسوریازیس

          درمان بیماری پسوریازیس توسط پزشک عمومی و متخصص پوست قابل انجام می‌باشد. معمولاً برای درمان بیماری پسوریازیس از روش‌های درمانی مختلفی به صورت ترکیبی و همچنین به صورت موضعی برای پوست در نواحی مختلف بدن استفاده می‌کنند. همچنین روش‌های درمانی به صورت داروی خوراکی نیز برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عوامل مختلفی از جمله سن بیمار، میزان سلامتی، میزان گسترش و نوع بیماری پسوریازیس بستگی دارد. در کنار روش‌های درمانی مختلفی که امروزه برای درمان بیماری پسوریازیس در علم پزشکی کشف شده و مورد استفاده قرار گرفته است، طب سنتی نیز پیشرفت‌های شگفت انگیزی در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و از مهمترین آنها کشف خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما می‌باشد.

          طبق پژوهش‌های کنونی صورت گرفته بر روی خواص قارچ گانودرما، هم اکنون مشخص شده این قارچ، با توجه به مولفه‌هایی که در خود دارد، نه تنها روشی قطعی و موثر برای کمک به درمان بیماری پسوریازیس می‌باشد بلکه با توجه به ویژگی‌های ضد ویروسی و ضد میکروبی که این هدیه طبیعت داراست، از دیرباز توسط طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات جسمی تجویز و توصیه شده است . هم اکنون تکنولوژی‌های مربوط به جداسازی و فرآوری صحیح، دوزبندی مناسب و بسته‌بندی اصولی برای استفاده درست از این محصول در ایران وجود دارد و خوشبختانه به راحتی در دسترس قرار گرفته است. هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت بیزچیز bizchiz با محصولات و فرآورده‌های مختلف غنی شده با عصاره قارچ گانودرما بیشتر آشنا شوید، در صورت تمایل از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره ببرید و یا نسبت به تهیه و خریداری این محصولات با کیفیت به راحتی اقدام نمائید. تمامی محصولات و فرآورده‌های سایت بیزچیز bizchiz دارای تائیدیه از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند.

www.bizchiz.com