بیماری دیابت نوع 2 و روش درمان آن

بیماری دیابت نوع 2 به عنوان متداول‌ترین و شایع‌ترین انواع بیماری دیابت شناخته می‌شود. در حقیقت دیابت نوع 2 بیماری‌ای است که در صورت ابتلا، سطح گلوکز و یا همان قند خون تا حد زیادی بالا رفته و بر خلاف  افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع اول که بدن قابلیت تولید انسولین را ندارد، غده لوزالمعده انسولین تولید می‌کند اما مقدار آن برای کنترل قند خون ناکافی است و یا بدن نسبت به انسولین تولید شده مقاومت نشان می‌دهد. از آنجائیکه دیابت در گروه بیماری‌های خود ایمن دسته‌بندی می‌شود، می‌توان با روش‌هایی تغذیه مناسب، ورزش منظم و انتخاب یک سبک زندگی سالم، علائم ایجاد شده توسط این بیماری را کنترل کرد. اما در صورتی که این روش‌ها برای درمان بیماری شما کافی نیست، پیشنهاد طب سنتی به بیماران دیابتی، بهره‌گیری از خواص گیاهان دارویی اثرگذار و تایید شده توسط طبیبان سنتی آسیای شرقی می‌باشد. یکی از این گیاهان شگفت‌انگیز به نام قارچ گانودرما است که می‌تواند اثرات بسیار مثبتی را در روند بهبودی افرادی که به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا هستند، ایجاد نمایند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. سایت معتبر بیزچیز bizchiz که آدرس آن در زیر آمده، ارائه دهنده محصولات و فرآورده‌هایی مختلف و غنی شده با عصاره قارچ‌ گانودرما می‌باشد و شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به آدرس این سایت از محصولات مختلف این برند معتبر دیدن نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید و در صورت لزوم به صورت اینترنتی این محصولات را تهیه و خریداری نمایید:

www.bizchiz.com

علائم مربوط به بیماری دیابت نوع 2

باید توجه داشته باشیم که بیماری دیابت نوع 2 ،نوعی بیماری است که اغلب در سنین بعد از 40 سالگی اتفاق می‌افتد و در اثر به وجود آمدن آن گلوکز و در نتیجه سطح قند خون فرد مبتلا بالا می‌رود. وجود چنین عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که میزان تولید انسولین در بدن فرد به اندازه کافی نباشد و یا همانطور که گفته شد، بدن به علت نقص در سیستم ایمنی، نسبت به تولید آن مقاومت نشان می‌دهد. انسولین هورمونی است که در نتیجه تولید آن قند (گلوکز) را به سلول می‌رسد و انرژی لازم برای فعالیت‌های خود را به دست می‌آورد. در غیر اینصورت سلول به منابع انرژی جایگزین که در عضلات، بافت‌ها و دیگر اعضاء وجود دارند، تکیه می‌نماید و به مرور باعث تضعیف و تحلیل رفتن آنها می‌شود.

در حالت کلی افرادی که به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند، یک سری علائم و نشانه‌ها در بدنشان ایجاد می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به احساس گرسنگی و ضعف بسیار شدید، افزایش اشتها، احساس بیحالی مفرط و خستگی دائم، کاهش وزن بسیار شدید و بی دلیل، تکرر ادرار، خشکی دهان، به وجود آمدن خارش‌هایی پیاپی در قسمت‌های مختلف پوست بدن، به وجود آمدن اختلالاتی در بینایی و تاری دید و همچنین وجود تشنگی بسیار شدید اشاره نمود. در صورتی که بیماری دیابت نوع 2 پیشرفت نماید، علائم ذکر شده شدیدتر شده و زندگی عادی فرد را مختل می‌کند و در صورت عدم رسیدگی و درمان حالتی خطرناک نیز پیدا خواهد کرد. در نتیجه بالا بودن میزان قند خون در بدن فرد مبتلا به بیماری نوع 2 ،برای مدت طولانی، این امکان وجود دارد که فرد دچار عفونت‌های قارچی، به وجود آمدن یک سری تیرگی‌ها بر روی نواحی مختلف پوست بدن و  بیشتر در قسمت کف پا، احساس بی حسی و کرختی در اندام نوروپاتی، دیر خوب شدن بریدگی‌ها، جای زخم‌ها و کبودی‌های به وجود آمده بر روی بدن اشاره نمود.

روشهای درمانی برای درمان بیماری دیابت نوع 2

به طور کلی با استفاده از روش‌های مختلف در علوم پزشکی، این امکان وجود دارد تا افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 بیماری خود را کنترل نمایند. به این منظور لازم است این افراد به صورت مرتب و زیر نظر پزشک متخصص، سطح گلوکز خون و یا همان قند خون خود را، مورد چکاپ و بررسی قرار دهند؛ تا همواره میزان سطح قند خون‌شان را در یک بازه مشخص و از پیش تعیین شده نگه دارند. اغلب به این افراد پیشنهاد می‌گردد که در رژیم غذایی خود از انواع مختلف مواد غذایی حاوی فیبر و کربوهیدرات‌های سالم استفاده نموده و به میزان لازم و کافی، مصرف انواع مختلف میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند. در کنار این رژیم غذایی، ورزش منظم روزانه و انتخاب یک سبک زندگی سالم به خوبی می‌تواند به این افراد در کنترل سطح گلوکز خون در حالت نرمال و در نتیجه کنترل بیماری دیابت نوع 2 کمک نماید.

خوب است بدانیم با تمامی پیشرفت‌های انجام شده در علوم پزشکی برای کنترل و درمان انواع بیماری دیابت، طب سنتی نیز دستاوردهایی برای کمک به درمان این بیماری، در کنار روش‌های معمول، داشته است که از مهمترین آنها استفاده از خواص دارویی گیاهان مختلف از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. طبق تحقیقات و پژوهش‌هایی که صورت گرفته است و همچنین گزارشاتی که از تاثیر مثبت خواص قارچ گانودرما در درمان بیماری دیابت به دست آمده، قارچ گانودرما مولفه‌هایی را در درون داراست که به آن ویژگی‌هایی جهت تنظیم سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد دستگاه خونرسانی و درنتیجه بهبود عملکرد غدد و سم زدایی و پاکسازی کبد و کلیه، بخشیده است. قارچ گانودرما از دیرباز جهت درمان بسیاری از بیماری‌ها توسط طب سنتی آسیای شرقی توصیه و تجویز می‌شده است و هم اکنون نیز تکنولوژی‌های مدرن جهت جداسازی، عصاره گیری، فرآوری درست، دوزبندی مناسب و بسته‌بندی اصولی بابت استفاده صحیح از خواص قارچ گانودرما در ایران موجود است.

خوشبختانه در حال حاضر، افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و یا به دنبال راهی موثرتر، سالم‌تر و ارگانیک برای کمک به درمان انواع بیماری‌ها از جمله بیماری دیابت می‌باشند، می‌توانند به راحتی به محصولات و فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما که توسط سایت بیزچیز bizchiz ارائه می‌شود، دسترسی داشته باشند. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت بیزچیز bizchiz ضمن آشنایی بیشتر با قارچ گانودرما، از فرآورده‌های با کیفیت و غنی شده با عصاره این موهبت طبیعت، از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره ببرید و در صورت تمایل نسبت به تهیه و خریداری آن اقدام نمائید. تمامی محصولات ارائه شده توسط سایت بیزچیز bizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای لازم از سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com