بیماری درماتومیوزیت و روش درمان ‌آن

بیماری درماتومیوزیت عارضه‌ای است که باعث تغییرات تخریبی در پوست و عضلات فرد مبتلا می‌شود و در صورت ابتلا، می‌تواند انواع مختلف ضعف عضلانی را برای فرد ایجاد نماید. هم زنان و هم مردان در معرض ابتلا به بیماری درماتومیوزیت قرار دارند. طبق گزارشات به دست رسیده، ریسک ابتلا به این بیماری در زنان دو برابر مردان می‌باشد. متاسفانه علم پزشکی هنوز علت اصلی و قطعی به وجود آمدن بیماری درماتومیوزیت را تشخیص نداده است. اما بر طبق تحقیقات و نظریه نسبتاٌ محکمی که توسط کالج روماتولوژی آمریکا ارائه شده است، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن، از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری درماتومیوزیت می‌باشد و این بیماری را در زمره بیماری‌های خود ایمن قرار داده است. به طوری که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های عضلانی و خونی سالم حمله می‌کند و در نتیجه بیماری درماتومیوزیت ایجاد می‌گردد. در نظریه دیگری نیز بیماری درماتومیوزیت بر اثر یک ویروس ایجاد شده و به عضلات اسکلتی صدمه می‌زند. به هر حال این بیماری مسری نیست. همچنین افرادی خطر ابتلا به بیماری درماتومیوزیت در افرادی که سابقه خانوادگی در زمینه این بیماری دارند بیشتر است و در برابر این بیماری آسیب پذیرتر خواهند بود.

با توجه به اینکه منشاء بیماری درماتومیوزیت، چه نقص در عملکرد سیستم ایمنی باشد و چه منشاء ویروسی داشته باشد، طب سنتی پیشنهاداتی را برای کمک به درمان این بیماری و کلاٌ بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی ارائه کرده است، که یکی از آنها استفاده از خواص و ویژگی‌های گیاهان دارویی، مانند قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما از دیرباز در طب سنتی، به خصوص طب سنتی آسیای شرقی، به عنوان گیاهی با خواص دارویی معجزه آسا و کارآمد شناخته شده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه و تجویز شده است. قارچ گانودرما یکی از معجزات طبیعت است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله همین بیماری درماتومیوزیت بسیار موثر بوده و اثرات درمانی مثبت و قابل توجهی ایجاد می‌نماید. خوشبختانه هم اکنون محصولات و فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما که صددرصد با کیفیت و توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید شده‌اند موجود است و توسط سایت معتبر بیزچیزbizchiz ارائه و در دسترس شما عزیزان قرار گرفته‌اند:

www.bizchiz.com

علائم بیماری درماتومیوزیت

 بیماری درماتومیوزیت عارضه‌ای است که معمولاً علائم آن در بدن فرد مبتلا، به مرور و به صورت تدریجی خود را نشان می‌دهند. نخستین علائم مربوط به بیماری درماتومیوزیت، ایجاد راش‌های تیپیک پوستی می‌باشد. راش لکه‌هایی هستند که به رنگ سرخ گرایش دارند و عمدتا در بین مفاصل، بالای ناخن و روی پلک‌ها ایجاد می‌شوند. در برخی موارد دیگر نیز افراد مبتلا به بیماری درماتومیوزیت، از وجود راش‌هایی با رنگ بنفش و یا آبی رنگ، خبر می‌دهند. همانطور که ذکر شد، متداول‌ترین و شایع‌ترین نواحی که امکان وجود راش در آنها وجود دارد می‌توان به اطراف چشم‌ها، بر روی زانوها و ارنج‌ها، کف انگشتان، روی بند انگشتان، روی شانه‌ها و قسمت فوقانی پشت و همچنین در قسمت قفسه سینه اشاره نمود.

از دیگر علائم و عوارض بیماری درماتومیوزیت، تجمع کلسیم در زیر پوست است که به صورت یک توده سفت در زیر پوست ایجاد می‌گردد. این وضعیت کلسینوز نامیده می‌شود و در صورت ایجاد درمان آن مشکل خواهد بود. حالت کلسینوز بیشتر در کودکانی که بیماری درماتومیوزیت مبتلا هستند، شایع و متداول است اما در بزرگسالان نیز عارضه کلسینوز گزارش شده است. بیماری درماتومیوزیت معمولا به تضعیف عضلانی منجر می‌شود و این شرایط ممکن است بین چند هفته و یا چند ماه پیشرفت پیدا کنند.

برخی دیگر از علائم مربوط به بیماری درماتومیوزیت می‌توان به مشکلاتی در زمینه بلع، ضعف غیرقابل توجیه و بدون دلیل، احساس خستگی و درد مداوم در مفاصل، به وجود آمدن ضعف عمومی که هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای آن وجود ندارد و همچنین به وجود آمدن دشواری در چرخش از حالت ایستاده به نشسته و برعکس، اشاره نمود.

درمان بیماری درماتومیوزیت

متاسفانه تاکنون دارو و درمانی قطعی برای معالجه و درمان بیماری درماتومیوزیت ارائه نشده است و تنها توانسته‌ایم با داروهایی شیمیایی پیشرفت و عوارض این بیماری را کنترل کنیم. پزشکان‌ متخصص سعی می‌کنند با تجویز یک سری از درمان‌های دارویی، التهاب به وجود آمده در اثر این بیماری را کاهش داده و یا با فیزیوتراپی تا حدودی از ضعف عضلانی به وجود آمده در بدن افراد پیشگیری نمایند. از جمله داروهایی که برای کاهش التهاب در اثر این بیماری توسط پزشک برای افراد بیمار تجویز می‌شود، می‌توان به کورتیکوستروئید و پردنیزون اشاره نمود. این امکان وجود دارد که پزشک متخصص در ابتدای دوره درمان بیماری درماتومیوزیت، از داروهای استروئیدی با دوز بالا استفاده نمایند و بعد از دوره ابتدایی در یک دوره چند ساله دوز داروها را کاهش دهد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که مصرف مداوم داروهای استروئیدی برای درازمدت، ممکن است باعث ایجاد عوارض و مشکلات سخت دیگری مانند آب مروارید، افزایش وزن، دیابت و... را برای فرد بیمار ایجاد نماید.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های خود ایمن و یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی که دارد ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com