بیماری هپاتیت B و روش درمان آن

بیماری هپاتیتB یک بیماری عفونی با منشاء ویروسی می‌باشد و باعث التهاب کبد می‌شود. عامل به وجود آمدن این بیماری، ویروسی به همین نام یعنی هپاتیتB و یا اچ‌بی‌ویHBV می‌باشد. این بیماری معمولاً به دو صورت حاد و مزمن در بدن ایجاد می‌گردد. بسیاری از افرادی که به بیماری هپاتیت مبتلا می‌شوند، در اوایل ابتلا به این بیماری، علائم و عوارضی را مشاهده نمی‌کنند، اما بعد گذشت مدتی علائمی مانند خستگی، تیره بودن ادرار، شکم درد و زرد شدن رنگ پوست، استفراغ و حالت تهوع بروز داده می‌شود. پیدا شدن علائم چیزی در حدود دو هفته طول می‌کشد. بیماری هپاتیتB مزمن حالت شدیدتری از این بیماری است و در برخی از موارد نادر، امکان دارد منجر به مرگ فرد بیمار شود. در برخی از موارد نیز ممکن است ظهور علائم بیماری هپاتیتB چیزی در حدود یک ماه تا شش ماه به طول بیانجامد.

افرادی که در سنین خردسالی و نوزادی یعنی از بدو تولد تا پنج سالگی به بیماری هپاتیتB مبتلا می‌شوند، از ریسک بالاتری برای مبتلا شدن به حالت مزمن و شدید این بیماری برخوردارند و بلعکس افرادی که بعد از پنج سالگی به بیماری هپاتیتB مبتلا می‌شوند، بیماری آنها حالت حاد خواهد داشت و در این حالت، اغلب اوقات بیماری درمان شده و سلامتی به فرد باز می‌گردد. مهمترین عضوی که بیشترین آسیب را از بیماری هپاتیتB متحمل می‌شود کبد است. و در صورت پیشرفت، امکان دارد منجر به بیماری‌های دیگری مانند سرطان کبد و سیروز کبدی شود. با توجه به اینکه هپاتیتB می‌تواند بیماری خطرناکی باشد و تا مدت‌ها هیچ نشانه و علامتی از خود بروز ندهد، بهترین راه برای مقابله با این بیماری پیشگیری از ابتلا به آن است. برای مقابله با بیماری هپاتیتB روش‌های پیشگیری و درمانی شیمیایی مختلفی وجود دارد که علم پزشکی هم اکنون به آنها دست یافته است. در کنار این روش‌ها، طب سنتی نیز استفاده از داروهایی با منشاء گیاهی، از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد می‌کند. قارچ گانودرما با ویژگی‌هایی که دارد از دیرباز توسط طب سنتی آسیای شرقی بخصوص کشور چین، به عنوان دارویی معجزه آسا برای درمان بسیاری از بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

برای آشنایی بیشتر با محصولات و فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، می‌توانید به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کرده و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید:

www.bizchiz.com

علائم و نشانه‌های بیماری هپاتیت B

معمولاً فردی که به بیماری هپاتیتB مبتلا باشد بعد از گذشت حدود 2 هفته تا 6 ماه از آلوده شدن، یک سری علائم و نشانه‌ها را بروز خواهد داد. همان طور که قبلا ذکر شد، از جمله این علائم می‌توان به تیرگی ادرار، تب، درد در مفاصل و ماهیچه‌ها، استفراغ و حالت تهوع شدید، ایجاد ضعف و خستگی مداوم و ممتد، ایجاد درد در ناحیه شکم، زرد شدن رنگ پوست و زردی چشم‌ها اشاره نمود. از راههای انتقال ویروس هپاتیتB می‌توان به برقراری رابطه جنسی ناسالم و محافظت نشده با فردی که به این بیماری مبتلاست، و از طریق آب منی و ترشحات واژن، استفاده مشترک از تیغ اصلاح و وسایل استریل نشده دندانپزشکی، سرنگ مشترک آلوده، انتقال مادر به نوزاد و همچنین از راه تزریق خون‌های آلوده نیز اشاره نمود.

روش‌های درمان و پیشگیری از بیماری هپاتیت B

در حال حاضر در علم پزشکی یک سری روش‌ها جهت پیشگیری و درمان بیماری هپاتیتB وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به انجام واکسیناسیون پیش از ابتلا به این بیماری، کنترل خون‌های اهدایی و جلوگیری از انتقال خون‌های آلوده، تزریق ایمونوگلوبین به نوزادان و فرزندانی که مادران آنها به بیماری هپاتیتB مبتلا هستند، شتشوی مرتب دست‌ها بعد از قرار گرفتن در موقعیت‌های پر خطر، ضد عفونی کردن کامل وسایل و حذف وسایل آلوده، اجتناب از انجام دادن رفتارهای جنسی پر خطر و کنترل نشده و پایبند بودن به اصول خانواده و همچنین استفاده نکردن از خون افرادی که ناراحتی کبدی دارند، می توان اشاره نمود.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های خود ایمن و یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی که دارد ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com