بهترین درمان برای بیماری‌های استرس

استرس و اضطراب یکی از بیماری‌ها و یا بهتر بگوییم یکی از اختلالات بسیار شایع در زمینه سیستم اعصاب و روان به حساب می‌آید. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که اضطراب و استرس به خودی خود جزو واکنش‌های طبیعی انسان به عوامل بیرونی می‌باشد. این احساسات از دوران باستان، همواره با انسان و حیوانات همراه بوده و ریشه در تکامل آنها دارد. اگر نگرانی را واکنشی درونی و ادراکی، و استرس را واکنشی بیرونی و فیزیکی، نسبت به اتفاقات احتمالی در نظر بگیریم، آنگاه اضطراب، واکنشی است که هم جنبه ادراکی و هم جنبه فیزیکی پیدا کرده و در صورت تداوم، باعث ایجاد اختلالات روانی و حتی فیزیولوژی در بدن فرد خواهد شد. موسسه ملی سلامت، بیماری اضطراب را، استرس مداوم معرفی کرده که در اثر مجموعه‌ای از ترس‌های مختلف ایجاد شده و شدت آن، اصلا متناسب با احتمال واقعی حوادث یا میزان تاثیر آنها بر زندگی فرد نیست. اغلب این ترس‌ها در طول روز ذهن و فکر شخص را رها نکرده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد روزانه او می‌گردد. بیماری اضطراب انواع مختلفی دارد که از جمله رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوع آن، استرس فراگیر می‌باشد. شخصی که به این بیماری دچار می‌باشد، امکان دارد واکنش‌های مختلفی را از خود نشان دهد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به احساس خستگی بیش از حد، نداشتن تمرکز کافی برای انجام امور ساده روزمره، زودرنجی بیش از حد به خاطر اتفاقات نه چندان با اهمیت، احساس تشویش شدید و در بعضی موارد به تپش قلب بسیار شدید نیز اشاره نمود.

خوشبختانه اضطراب و استرس شدید، اختلالی است که می‌توان همانند افسردگی از طریق مشاوره و یا داروهای شیمیایی برای کنترل و درمان آن اقدام نمود. به تازگی روش نوین دیگری به نام تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای برای کنترل و درمان این بیماری وجود دارد. در این روش درمانی از امواج الکتریکی استفاده شده و آنها را به قسمت‌های خاصی از مغز ارسال می‌کنند و در نتیجه فرد مبتلا، به مرور اثرات مثبت آن را احساس خواهد کرد. در کنار تمامی این روش‌ها طب سنتی نیز راه‌های موثری را برای کنترل و درمان انواع بیماری‌های با منشاء اعصاب و روان پیشنهاد می‌کند. از مهمترین این روش‌ها، استفاده از خواص گیاهان دارویی مانند قارچ گانودرما می‌باشد که در ادامه بیشتر به چگونگی آن می‌پردازیم. استفاده از خواص کم نظیر قارچ گانودرما می‌تواند راه حل موثری برای کمک به درمان بیماری‌های عصبی از جمله اضطراب و استرس باشد.

سایت بیزچیزbizchiz ارائه دهنده فرآورده‌های مختلفی است که با عصاره قارچ گانودرما غنی سازی شده‌اند و هم اکنون به راحتی در دسترس شما عزیزان قرار دارند. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن مشاهده از محصولات با کیفیت این سایت، از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره‌مند شوید:

www.bizchiz.com

بیماری استرسی فوبیا و یا ترس

افراد مختلفی هستند که به انواع بیماریهای استرسی مبتلا هستند. از انواع مختلف این بیماری می‌توان به وسواس‌ فکری و فوبیای ترس و هراس اشاره کرد. اختلالاتی که اضطراب و استرس شدید در بین افراد مبتلا ایجاد می‌کند، ممکن است مشکلاتی بسیار زیادی را در روابط اجتماعی فرد، در محیط کار و در زندگی شخصی وی به وجود آورد. به عنوان مثال، فوبیا که یک بیماری استرسی است بیماری مزمن و یا حاد به حساب نمی‌آید و ممکن است در فواصل زمانی مختلفی فرد را درگیر نماید و تا زمانی که این استرس در فرد پایان یابد، فعالیت روزانه او با اختلال مواجه می‌گردد. فوبیا و یا ترس بیمار گونه نوعی از استرس است که همانطور که از نامش پیداست شخصی که به این بیماری استرسی دچار شده، از موضوعی به نظر عادی، هول و هراس دارد. در این زمینه می‌توان به مواردی مانند ترس از پرواز با هواپیما، ترس از ارتفاع، ترس از آلودگی و موارد دیگر این چنینی اشاره نمود. خوشبختانه این بیماری‌ها با روش‌های مختلفی مانند استفاده از داروهای شیمیایی و یا مشاوره‌های تخصصی، کاملا مهار شدنی بوده و قابل درمان می‌باشد. انواع مختلف از اختلالات استرسی و اضطرابی هستند که بعضاٌ بسیار آزاردهنده بوده و در برخی موارد، علائم شدیدی مانند تنگی نفس، سرگیجه و دردهای در قسمت قفسه سینه و قلب ایجاد می‌کنند.

راه درمان بیماری‌های استرس‌زا

در حال حاضر برای کنترل و درمان انواع بیماری‌های اضطرابی و استرس‌زا، داروهای شیمیایی ضد استرس و ضد اضطراب مختلفی وجود دارند. از مهمترین آنها می‌توان به خانواده بنزون کازئین اشاره نمود که از پرکاربردترین آنها مواردی مانند آتیوان، کلونوپین و زاناکس می‌باشند. البته لازم است در مورد استفاده از این داروها حتما نظر پزشک متخصص لحاظ گردد چرا که این داروها تا حدود زیادی اعتیادآور هستند. همانطور که گفته شد این داروها می‌بایست توسط پزشک متخصص تجویز شوند و نحوه مصرف آنها باید طبق دوزی که پزشک متخصص مشخص می‌کند، صورت پذیرد.

از دیگر داروهای شیمیایی کم خطر و موثر برای کنترل و درمان بیماری استرس، می‌توان به مواردی مانند افکسور و سیمبالتا اشاره نمود، که خوشبختانه بر خلاف موارد قبلی هیچگونه اعتیاد دارویی به همراه نخواهند داشت.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های خود ایمن، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی که دارد ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com