دانستنیهای لازم در مورد بیماری افسردگی

افسردگی نوعی از اختلالات خلقی می‌باشد که از دسته بیماری‌های شایع و مربوط به سیستم اعصاب و روان به حساب می‌آید. بیماری افسردگی امکان دارد با احساس بی تفاوتی، خشم و یا احساس غم و اندوه همراه باشد. این احساسات ممکن است بر روی سطح کیفیت روابط اجتماعی فرد مبتلا اثر منفی گذاشته و باعث به وجود آمدن اختلال در فعالیت‌های روزمره شخص ‌شود. در ادامه قصد داریم به بررسی بیماری افسردگی و موضوعات پیرامون آن و همچنین چگونگی درمان این بیماری بپردازیم.

بررسی بیماری افسردگی

طبق گزارشات به دست رسیده و مطالعات و تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده، به این نتیجه رسیده‌اند که این نوع اختلالات خلقی و یا همان افسردگی، از متداول‌ترین اختلالات شناخته شده توسط علم روانپزشکی بوده در بین تمامی مردم جهان بیشترین شیوع را دارد. بسیاری از روانپزشکان ادعا می‌کنند که بیشتر افراد جهان حداقل یک بار در زندگی خود، این بیماری را تجربه کرده‌اند. و این ادعایی است که با بررسی آمار و نتایج نیز می‌توان به صحت آن پی برد. افسردگی بیماری‌ای است که به وجود آمدن آن می‌تواند دلایل و علت‌های زیاد و متنوعی داشته باشد. شرایط محیطی، بیماری جسمی، خصوصیات شخصیتی، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی، جنسیت (بطوریکه طبق آمار، زنان در ابتلا به بیماری افسردگی، مستعدتر از مردان هستند) و عوامل ژنتیکی نیز از عوامل ایجاد افسردگی در افراد شناخته شده‌اند. در صورتی که بیماری افسردگی حالت حاد و یا مزمن پیدا کند ممکن است که در انجام امور عادی و روزمره نیز مشکلات متعددی را ایجاد نماید. به عنوان مثال می‌تواند منجر به کاهش میزان بازده و بهره‌وری در امور کاری و یا کاهش اعتماد به نفس در فرد مبتلا شود.

علاوه بر این، بیماری افسردگی این توانایی را دارد که نه تنها بر روی روابط اجتماعی فرد اثر منفی می‌گذارد، بلکه امکان دارد از نظر جسمی و فیزیولوژیکی نیز فرد بیمار را درگیر و روند زندگی عادی او را مختل نماید. حس افسردگی بسیار قوی تر و نامطلوب‌تر از حس یاس کوتاه مدت است و امکان دارد روزها، هفته‌ها و ماه‌ها به طول انجامد. جالب است بدانیم طبق بروشور کالج سلطنتی روانپزشکی بریتانیا، از هر 5 نفر مبتلا به افسردگی، 4 نفر بعد از مدت 4 تا 6 ماه، بدون هیچ کمکی، بهبود می‌یابند ولی در عین حال، قادر به پیش‌بینی اینکه چه کسی بهبود می‌یابد نیز نیستیم. از جمله عوارض فیزیکی احتمالی عدم درمان بیماری افسردگی، می‌توان به ابتلا و یا وخیم‌تر شدن ورم مفاصل، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و همچنین ابتلا به بیماری ام‌اس اشاره کرد.

خوب است بدانیم سایت بیزچیزbizchiz محصولات و فرآورده‌هایی با کیفیت و غنی سازی شده با عصاره قارچ گانودرما را عرضه می‌کند. قارچ گانودرما دارای مولفه‌هایی است که سا‌ل‌هاست توسط طب سنتی آسیای شرقی به خصوص کشور چین، به عنوان گیاهی شفابخش برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها، شناخته شده است.  هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن مشاهده این محصولات از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید. استفاده از خواص قارچ گانودرما راهی طبیعی، مفید، موثر و سریع برای کمک به درمان قطعی بسیاری از بیماری‌های با منشاء اعصاب و روان می‌باشد:

www.bizchiz.com

بررسی علائم بیماری افسردگی

متاسفانه خیلی از افراد متوجه بروز این بیماری در درون خود نمی‌شوند و به تدریج عوارض این بیماری خود را نشان می‌دهند. به طور معمول، همه افراد درگیر با بیماری افسردگی دارای علائم ظاهری که قبلا ذکر شد، نیستند، اما این بیماری دارای علائم و نشانههای زیاد دیگری است که در ادامه برخی از آنها را ذکر می‌کنیم:

  • به وجود آمدن احساس غم و اندوه
  • کمبود اعتماد به نفس
  • کاهش سطح انرژی فرد و همچنین به وجود آمدن احساس خستگی سریع در بدن فرد
  • به وجود آمدن تغییرات بسیار گسترده‌ در اشتهای فرد، هم به صورت کم اشتهایی و هم به صورت پر اشتهایی مفرط
  • عدم توانایی لذت بردن حتی از چیزهایی که قبلا برای فرد مبتلا لذت بخش بوده
  • به وجود آمدن تغییرات و نوسان شدید و بدون دلیل خاصی در وزن فرد
  •  به وجود آمدن کم خوابی و یا پر خوابی مفرط
  • به وجود آمدن حس نا امیدی مدام و همیشگی
  • از مهمترین علائم روحی، احساس پوچی و بی فایدگی مداوم و همیشگی
  • از دست دادن کامل انگیزه و بی ارادگی بابت اتمام امور عقب افتاده
  • عدم برنامه‌ریزی و بی اراده‌گی برای حل مسائل پیش پا افتاده روزمره
  • بدبینی بیمارگونه به اتفاقات عادی و روزمره اطرافیان
  • کاهش میل جنسی
  • عدم ارتباط گیری صحیح عاطفی با دیگران، اغلب با تندخویی و یا سرد مزاجی

در حال حاضر اکثر روانپزشکان، بسته به شدت افسردگی، در کنار داروهای شیمیایی، روش‌هایی چون مشاوره و روان درمانی مداوم، سرگرم شدن به فعالیتی فیزیکی مانند ورزش، تغییر رژیم غذایی به سمت مصرف بیشتر سبزیجات و میوه‌های تازه، پرهیز از الکل، بالا بردن کیفیت خواب و پیدا کردن علت افسردگی را، برای درمان بیماری افسردگی پیشنهاد می‌دهند. امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های خود ایمن، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com