بهترین راه برای درمان بیماری اعتیاد

اعتیاد و یا سوء مصرف مواد حالتی است که در آن شخص به علت روانی و یا مصرف مواد شیمیایی، دچار ضعف اراده در کنترل اعمال خود می‌شود. از این رو در بسیاری از دسته‌بندی‌ها، اعتیاد در زمره بیماری‌های اعصاب و روان قرار می‌گیرد. اعتیاد می‌تواند سوء مصرف در هر چیزی باشد. از انواع اعتیاد می‌توان، اعتیاد به نوشیدن الکل، اعتیاد به انواع مواد مخدر و روانگردان و حتی اعتیاد به پرخوری را نام برد. اغلب امکان این هست که فرد مبتلا به اعتیاد، تا مدت‌ها از تاثیرات مخرب و منفی‌ای که این موارد بر سبک زندگی‌شان و روابط اجتماعی‌شان می‌گذارد، غافل بماند و به هیچگونه هشداری از طرف اطرافیان و جامعه، توجه نکند. همچنین بیماری اعتیاد، ممکن است باعث بروز رفتارهای بسیار خطرناکی شود که در نتیجه بی‌اراده‌گی حاصل از سوء مصرف مواد است، به طوری که شدت این رفتارها به گونه‌ای غیر قابل مهار باشند. زمانی که شخصی به این بیماری دچار می شود ممکن است به  صورت روانی و فیزیکی به استعمال چندین نوع مواد مخدر و یا به مصرف انواع نوشیدنی‌های الکلی، وابستگی شدید پیدا کند. از جمله مواد مخدر روانگردان و نوشیدنی‌های اعتیادزا می‌توان به:

  • ماریجوانا
  • حشیش
  • کوکائین
  • هروئین
  • تریاک
  • انواع قرص‌های مسکن، آرام بخش و داروهای شیمیایی
  • شراب
  • آبجو
  • مشروبات الکلی صنعتی و سنتی

و یا مواردی اینچنینی اشاره نمود. وابستگی های مانند افراط جنسی، وقت‌گذرانی بیش از حد در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و فیس بوک و یا غرق شدن در بحث قمار و کازینو نیز نمونه‌های رایجی از بیماری اعتیاد هستند.

 البته بیماری اعتیاد ابعاد وسیع‌تر دیگری نیز می‌تواند داشته باشد و حتی وابستگی به انجام و تکرار یک فعالیت خاص را هم می‌توان در زمره بیماری اعتیاد قرار داد. . وابستگی‌های افراطی به روابط جنسی بعضاٌ نا سالم و کنترل نشده، وقت‌گذرانی بیش از حد در اینترنت و شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و فیسبوک، غرق شدن در قمار و فعالیت‌های قمارخانه‌ای نیز نمونه‌های رایجی از بیماری اعتیاد هستند. متاسفانه ویرانگری بیماری اعتیاد زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی می‌باشد. انواع تاثیرات مواد اعتیاد آور را می‌توان در سه گروه سستی‌زا، توهم‌زا و توان‌زا دسته بندی کرد که همگی بر روی سلسله اعصاب و سلامت روان تاثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد سستی و یا هیجان کاذب در فرد خواهد شد.

خوشبختانه در حال حاضر بیماری اعتیاد با استفاده از داروهای شیمیایی مختلف و به کار بردن برنامه‌های مشخص درمانی، بسته به شدت اعتیاد، میزان مصرف، نوع اعتیاد، خصوصیات شخصیتی و خانوادگی، سابقه اعتیاد، بیماری‌های احتمالی همراه با اعتیاد و انگیزه و علاقه فرد بیمار به ترک، قابل کنترل و درمان است. اینگونه روش‌های درمانی آموزش‌های مربوط به آنها لازم است توسط پزشک و یا روانپزشک متخصص تجویز و در اختیار فرد مبتلا و خانواده وی قرار داده شود. علم پزشکی تاکنون روشهای درمانی بسیار متنوعی برای از بین بردن وابستگی‌های اعتیاد گونه کشف کرده است. خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای ترک اعتیاد، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های اعتیاد گونه، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه سم‌زدایی دارد می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به ترک قطعی اعتیاد باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با بهره‌گیری از مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات اقدام کنید:

www.bizchiz.com

استفاده از روش سم زدایی برای درمان بیماری اعتیاد

یکی از روش های بسیار کاربردی و مناسب برای درمان بیماری اعتیاد دتاکس یا سم زدایی نام دارد. طول درمان در این روش معمولاً چیزی در حدود یک هفته زمان احتیاج دارد. روش درمانی دتاکس راهی بسیار مناسب برای کمک به فرد بیمار است تا در نتیجه آن، فرد بتواند به صورت تمام و کمال مصرف مواد مخدر و یا الکل را کنار بگذارد. بعد از اینکه مراحل مربوط به سم زدایی به اتمام رسید، مراحل مربوط به دوران درمان‌های بستری و سرپایی پیگیری خواهد شد. در این دوره که امکان دارد چیزی در حدود یک هفته الی یک ماه به طول بیانجامد، این فرصت به بیمار داده می‌شود تا دوران ریکاوری و احیاء فیزیکی و روحی را پشت سر بگذارد. در ادامه درمان بیماری اعتیاد، یک سری کلاس‌ها و مشاوره‌های روانشناسی برای فرد بیمار و خانواده وی در جهت ارتقای سطح مهارت اجتماعی و فردی در نظر گرفته می‌شود. برنامه‌های مشاوره‌ای در روند درمان تاثیر بسیار مثبتی گذاشته و صددرصد کارساز خواهند بود.

استفاده از روش دارو درمانی برای درمان اعتیاد

مصرف داروهای شیمیایی نیز روش درمانی دیگریست که اثربخشی آن به صورت کامل تثبیت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روش هم در جهت درمان و هم  در جهت جلوگیری از بازگشت فرد به استفاده از مواد مخدر و الکل استفاده می‌گردد. علم پزشکی برای درمان بیمارانی که به اعتیاد به الکل مبتلا هستند داروهایی مانند نالتروکسان و سولفیرام پیشنهاد می کند. دلیل استفاده از این داروها این موضوع می‌باشد از بین بردن تاثیرات الکل در بدن فرد مبتلا به اعتیاد الکلی است. این داروها در صورتی که به طور مداوم و بر طبق دستور پزشک مصرف شود، علاقه فرد نسبت به نوشیدن الکل را از بین برده و در صورت نوشیدن الکل، دچار عوارضی مانند حالت تهوع شدید و سردرد می‌گردد.

داروهای شیمیایی برای بیمارانی که به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند، از خانواده متادون، سابوکسون و ویویترول در نظر گرفته می‌شود. طبق تحقیقات خوشبختانه این داروها برای درمان اعتیاد بسیار اثرگذار می‌باشند اما در برخی موارد نیز خود این داروها باعث ایجاد عوارض و مشکلاتی می‌شوند.

 امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های خود ایمن، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

• کشت گونه دارویی

• جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی

• عصاره‌گیری مفید

• دوزبندی مناسب

• فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند

• بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com