بهترین روش درمان برای تومورهای استخوانی

تومور استخوانی از انواع بیماریهای استخوانی به حساب می‌آیند که در اثر رشد ناهنجار بافت استخوانی ایجاد می‌شود و امکان دارد خوش‌خیم و یا بدخیم باشد. این ناهنجاری در رشد زمانی در بدن فرد ایجاد می‌گردد که تقسیم سلول‌های استخوانی تقسیم از حالت طبیعی خارج گردند و در نتیجه یک توده استخوانی تشکیل شود. تومورهای استخوانی در اکثر مواقع از نوع خوش‌خیم می‌باشند. خوشبختانه تومورهای خوش‌خیم به سرطان منجر نمی‌شوند و تکثیر آنها نمی‌تواند به بافت‌های همجوار آسیبی وارد کنند. گسترش این نوع تومورها باعث تشکیل بافت ناقصی می‌شود که به اندازه خود استخوان مستحکم نیست و منجر به تضعیف استخوان‌های درگیر تومور شده و امکان دارد شکستگی‌هایی را در اثر کوچک‌ترین فشار به فرد تحمیل می‌نماید.

تومورهای استخوانی بدخیم، تومورهایی هستند که به سرطان استخوان منجر می‌شوند. در اثر رشد و تکثیر این نوع تومورها، ناهنجاری در تقسیم سلولی، علاوه بر تخریب بافت طبیعی استخوان، ممکن است از طریق خون به سایر بافت‌های سالم بدن نیز حمله کند و به اصطلاح باعث متاستاز شود. خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات استخوانی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با بهره‌گیری از مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات اقدام کنید:

www.bizchiz.com

انواع تومورهای استخوانی خوش‌خیم

خوشبختانه اکثر تومورهای استخوانی ایجاد شده، از نوع خوش‌خیم هستند. تومورهای خوش‌خیم دارای انواع مختلفی هستند که عبرتند از:

  • تومور سلول غول آسا: یکی از انواع تومورهای خوش‌خیم استخوانی است که اغلب بر روی استخوان‌ پای افراد تشکیل می‌شوند. این نوع تومور، حالت بدخیم نیز دارد که بسیار نادر و غیر شایع می‌باشد.

  • استئوکندروما: یکی دیگر از انواع تومورهای استخوانی خوش‌خیم است و به عنوان شایعترین نوع این بیماری شناخته می‌شود. استئوکندروما اغلب در نوجوانان و جوانان و در سنین کمتر از ۲۰ سال شیوع دارد. این نوع تومور بیشتر در قسمت‌های انتهایی استخوان‌های بزرگ مانند ران و بازو تشکیل می‌شوند.
  • استئوئید استئوم: از انواع تومورهای استخوانی خوش‌خیم می‌باشد که بیشتر در بدن افرادی با استخوان‌ بندی دراز و بلند تشکیل می‌شود و مانند تومور استئوکندروما، بیشتر در جوانان و نوجوانان با سن کمتر از 20 سال شیوع دارد.
  • انکندروما: یکی دیگر از انواع تومورهای استخوانی خوش‌خیم هستند. این نوع تومور در مغز استخوان ایجاد می‌گردد و اغلب در سنین کودکی آغاز شده و علائم خاصی را تا بزرگسالی از خود نشان نمی‌دهند. این نوع تومور در استخوان‌های دست و پا و استخوان‌های بلند تشکیل می‌شود.

انواع تومورهای استخوانی خوش‌خیم

  • استئوسارکوما: تومور بدخیمی که بیشتر در بدن کودکان و نوجوانان شیوع دارد، به سرعت رشد می کند و علاقه زیادی به گسترش در بدن دارد. این تومور بیشتر در قسمت‌های ران، زانو و شانه ایجاد می‌شود.
  • سارکوما: ریسک ابتلا به این نوع تومور در بزگسالان بیشتر از کودکان و همچنین در مردان بیشتر از زنان است. این نوع سرطان استخوان بیشتر در استخوان‌های بلند، لگن، ستون فقرات، دنده‌ها و جمجمه اتفاق می‌افتد.
  • کندروسوما: این نوع تومور در استخوان لگن و باسن افراد سالخورده مشاهده می‌شود.

​​​​​​​علائم به وجود آمدن بیماری تومورهای استخوانی

به وجود آمدن تومورهای استخوانی امکان دارد بسیار خاموش و بدون هیچ علامت و عوارضی در بدن افراد ایجاد گردد. در بسیاری از موارد تومورهای استخوانی به صورت اتفاقی و به وسیله تصویربرداری با اشعه ایکس، سی‌تی و ام‌آرآی که برای بیماری دیگری انجام شده، تشخیص داده شده است. در برخی موارد ممکن است بدن فرد دچار کشیدگی غیرعادی به خصوص در محل استخوان‌های ران و بازو وجود آمده باشد. از دیگر علائم این اختلال می‌تواند احساس دردی مبهم در قسمت‌های انتهایی استخوان مانند آرنج و زانو باشد. درد ایجاد شده در این نواحی اغلب با بیشتر شدن فعالیت تشدید می‌شود تا جائیکه حتی در کیفیت خواب فرد مبتلا نیز تاثیر منفی از خود بجا می گذارد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ضربه، شکستگی و آسیب به یک استخوان نمی‌تواند دلیلی بر ایجاد تومور در استخوان فرد باشد. بلعکس تومورهای استخوانی می‌توانند باعث ضعف در استخوان شده تا حدی که استخوان با کوچکترین فشاری ممکن است شکسته شود و یا از جا در بیاید. از جمله علائم و عوارض تومورهای استخوانی می‌توان به تعرق بسیار زیاد در شب، تب شدید، لنگیدن در هنگام پیاده روی، تورم شدید و احساس درد شدید در ناحیه تومور اشاره نمود.

درمان بیماری تومورهای استخوانی

تومورهای خوش‌خیم ممکن است به صورت خود به خودی به خصوص در سنین کودکی از بین بروند و عدم درمان این نوع تومورها امری عادی محسوب می‌گردد. باید توجه داشت که تومورهای خوش‌خیم در موارد نادری امکان دارد تبدیل به تومورهای بدخیم شوند. اما اکثر این تومورها با استفاده از دارو قابل کنترل بوده و بهبود پیدا می‌کنند. در مواردی نیز احتمال دارد که تومور تمایل به گسترش و رشد داشته باشد که در این صورت با تشخیص پزشک متخصص، جراحی روشی است برای خارج کردن تومور از بدن فرد مبتلا.

در صورتی که تومور استخوانی، بدخیم تشخیص داده شود، مرسوم‌ترین روش درمان، جراحی و و خارج نمودن توده سرطانی است. از دیگر روش‌ها برای درمان تومورهای استخوانی بدخیم می‌توان به اشعه درمانی، شیمی درمانی، انجماد بافت سرطانی و در موارد نادری قطع عضو درگیر، اشاره کرد.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های خود ایمن، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com