بهترین روش درمان بیماری استخوانی پاژه

بیماری پاژه استخوانی دومین بیماری شایع استخوانی بعد از بیماری پوکی استخوان می‌باشد. بیماری پاژه استخوانی در اثر اختلال در فرآیند استخوان شکنی و بازسازی استخوان‌های جدید در بدن ایجاد می‌شود. به طوری که سرعت جذب و از دست رفتن استخوان‌های قدیمی به نسبت سرعت استخوان سازی جدید بیشتر شده و امکان دارد که استخوان‌ها، شکل غیرعادی و معیوبی به خود بگیرند. تحلیل رفتن و بازسازی مکرر استخوان در این بیماری موجب تضعیف بافت استخوان و افزایش احتمال شکستگی خواهد شد. منشاء بیماری پاژه استخوانی احتمال دارد بر اثر اختلال در فرآیند تغییر شکل استخوان در زمان بلوغ باشد و می‌تواند باعث بزرگ شدن غیر عادی استخوان شود. از دیگر عوارض بیماری پاژه استخوانی، رشد استخوان در ناحیه‌ای غیر صحیح و یا حذف اشتباه استخوان از یک ناحیه خاص باشد.

ریسک ابتلا به بیماری پاژه استخوانی، هم در زنان و هم در مردان وجود دارد و به طور کلی شیوع آن در مردان بالاتر از زنان و در سنین بالای 40 سالگی، بیشتر نیز می‌شود. عوامل ژنتیکی نیز موجب بالا رفتن ریسک ابتلا به این بیماری هستند. فرد مبتلا به این بیماری با مشکلاتی نظیر شکستگی‌های ناگهانی استخوان، احساس درد در استخوان و یا ایجاد ورم و التهاب در مفاصل مواجه می‌گردد. از موارد منفی و بعضاٌ خطرناکی که در مورد بیماری استخوانی پاژه وجود دارد این است که بروز علائم این بیماری به صورت تدریجی و بسیار خفیف اتفاق می‌افتند و در برخی موارد نیز ممکن است غیر قابل تشخیص ‌باشند. از این رو بسیاری از افراد هستند، که به بیماری استخوانی پاژه مبتلا بوده، ولی از ابتلا به این بیماری در بدنشان هیچ اطلاعی ندارند. طبق تحقیقات، اگر چه یک ویروس در بروز این اختلال نقش دارد اما علت اصلی بروز این بیماری همچنان ناشناخته مانده است.

با توجه به این موضوع، بهتر راه پیشگیری از دچار شدن به این نوع بیماری‌های به اصطلاح خاموش می‌باشد. خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات استخوانی نیز باشد.هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با بهره‌گیری از مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

مهمترین علائم بیماری استخوانی پاژه

همان طور که قبلا ذکر شد، اکثر افراد مبتلا به بیماری استخوانی پاژه، بدون علامت هستند و از وجود آن در بدنشان مطلع نیستند و اغلب به صورت تصادفی، با عکس معمولی رادیوگرافی و یا با بالا بودن سطح آلکالین فسفاتاز تشخیص داده می‌شوند. همچنین احتمال دارد علائم این بیماری با علائم دیگر بیماری‌های مشابه، از جمله بیماری ورم مفاصل، اشتباه گرفته شود. به طور کلی بیشترین قسمت‌هایی از بدن که در معرض بیماری استخوانی پاژه قرار می‌گیرند، جمجمه، ستون فقرات، درشت نی، استخوان ران و لگن می‌باشند. از جمله مهمترین علائم بیماری استخوانی پاژه، مواردی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • ایجاد تورم شدید در مفاصل
  • ایجاد حساسیت به شکل قرمز شدن پوست در قسمت‌هایی از بدن که تحت تاثیر بیماری استخوانی پاژه قرار گرفته‌‌اند
  • وقوع شکستگی در اثر ضربه‌ای نسبتاً خفیف و غیرکاری
  • احساس درد مبهم در استخوان
  • آرتروز مفاصل
  • بدشکلی استخوان و اختلال در حرکت
  • انحنای ستون فقرات

از عوارض این بیماری نیز می‌توان به بالا رفتن فشار خون، سنگ کلیه، نقرس، سرطان استخوان، اختلال در بینایی و یا شنوایی و حتی فشار بر قلب نام برد.

 

بهترین راههای درمان بیماری استخوانی پاژه

در حالت کلی بهترین راه پس از تشخیص بیماری، انجام سی‌تی‌اسکن برای تعیین محل دقیق ضایعه استخوانی می‌باشد. بسیاری از افراد که به بیماری استخوانی پاژه مبتلا هستند، احتیاجی به پیشگیری و درمان ندارند و فقط در صورتی که علائم شدید باشد و یا آزمایش‌های انجام شده، وجود این بیماری را به اثبات رسانده باشند، باید سیر درمان و پیشگیری، آغاز شود. متاسفانه تاکنون هیچ راهی برای درمان کامل و برای از بین بردن قطعی بیماری استخوانی پاژه در علم پزشکی به اثبات نرسیده است و تنها با استفاده از روش‌هایی مانند فیزیوتراپی و گرم نگه داشتن ناحیه درگیر، می‌توان تا حدود زیادی علائم بیماری استخوانی پاژه را کنترل کرده و اثرات آن را کاهش داد. همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، توصیه‌ای است که بسیاری از پزشکان آن را به عنوان راهی بسیار مناسب جهت کنترل و درمان بیماری استخوانی پاژه توصیه می‌کنند. از جمله درمان‌های دارویی مناسب برای بیماری پاژه استخوانی می‌توان از تجویز داروهای شیمیایی مانند بیسفسفونات، کلستونین و مکمل‌های کلسیم و ویتامین دی، توسط پزشک متخصص، اشاره کرد.

 

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های خود ایمن، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com