بیماری روماتیسم مفصلی چیست؟

به طور کلی بیماری روماتیسم، ایجاد التهابی کنترل نشده و با احساس درد و تورم نسبتا شدید، در اندام‌های حرکتی می‌باشد. این بیماری می‌تواند استخوان، مفصل و حتی بافت‌هایی مانند قلب، ریه، کلیه و چشم را نیز درگیر خود کند. بیماری روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید نیز ایجاد اختلال بسیار گسترده‌ای است که در درون مفاصل به وجود می‌آید. بر اثر ابتلا به این بیماری، مفاصل به اصطلاح خشک شده و به تدریج باعث ایجاد سفتی، درد و تورم در مفاصل درگیر می‌گردد و به مرور بیشتر می‌شود. بیماری روماتیسم مفصلی بیشتر در ناحیه دست‌ها و مفاصل مربوط به دست شایع‌تر است. باید به این نکته توجه داشت که برای مثال اگر مفاصل زانو و یا دست فرد، به بیماری روماتیسم مفصلی مبتلا شود، سایر مفاصل موجود در آن ناحیه نیز درگیر این بیماری خواهند شد و دچار التهاب و تورم روماتیسمی می‌شوند. در حالت کلی می‌توان گفت که بیماری روماتیسم مفصلی غالباٌ بیش از یک مفصل را در یک ناحیه مبتلا می‌نماید و تمام بافت همبند، به صورت کامل درگیر این بیماری می‌شوند.

با توجه به این موضوع، بهترین راه، پیشگیری از دچار شدن به این نوع بیماری‌ها می‌باشد. خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات استخوانی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با بهره‌گیری از مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات اقدام کنید:

www.bizchiz.com

علل و عوامل بروز روماتیسم مفصلی

علت بروز بیماری روماتیسم مفصلی بیشتر ریشه در عوامل ژنتیکی دارد و عوامل محیطی مانند بیماری‌های عفونی قبلی نیز می‌توانند محرکی برای ابتلا به این بیماری باشند. بزرگترین عامل محیطی اثبات شده در ابتلا به این بیماری و یا افزایش شدت آن، مصرف سیگار و دخانیات می‌باشد. از دیگر عوامل موثر در ابتلا به بیماری روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، می‌توان به چاقی و اضافه وزن، کم تحرکی، انتخاب سبک زندگی نامناسب و نوع شغل اشاره نمود. همه این عوامل ریسک ابتلا به بیماری پوکی استخوان را نیز افزایش می‌دهند.

علائم بیماری روماتیسم مفصلی

مهمترین علامت و نشانه بروز روماتیسم مفصلی خشکی مفاصل و احساس درد شدید در آنهاست. در اغلب اوقات تب، کاهش اشتها و احساس ضعف عمومی، درد مبهم عضلات و خستگی مفرط نیز از نشانه‌های اولیه این بیماری است. در صورت پیشرفت و گسترش بیماری علائمی مانند تورم مفصل، بیشتر شدن درد با فشار بیشتر به مفصل، احساس درد همزمان در مفاصل قرینه، لنگیدن در شروع حرکت و احساس خشکی مفاصل در ساعات اولیه صبح ایجاد می‌شوند.

بررسی بیماری روماتیسم مفصلی

در برخی از افراد مبتلا به بیماری روماتیسم مفصلی، ممکن است علائم بیماری تنها چیزی در حدود چند ماه یا یکی دو سال در بدن آنها باقی بمانند و بعد از گذشت مدتی، بدون هیچ گونه ضایعه و اختلالی در مفاصل، بیماری خود به خود رفع شده و شخص سلامتی‌ دوباره‌اش را به دست آورده است. در برخی دیگر از افراد نیز ممکن است شدت بیماری در حدی باشد که فرد مبتلا را برای سال‌های متمادی و یا حتی برای تمام عمر درگیر کند و  آسیب‌ها و خسارات غیر قابل جبرانی را به مفاصل شخص وارد کند.

تشخیص و درمان زود هنگام این بیماری می‌تواند از گسترش بیماری و ایجاد عوارض بیشتر جلوگیری کرده و مفاصل را از تخریب بیشتر محافظت کند. از عوارض ابتلا به بیماری روماتیسم مفصلی می‌توان به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کم خونی، عفونت مفصلی و یا استخوانی، تاثیر منفی بر روابط جنسی و پوکی استخوان اشاره نمود.

بررسی راهکارهای درمان بیماری روماتیسم مفصلی

پزشکان متخصص بعد از تشخیص این بیماری با انجام چند تست و عکسبرداری، می‌توانند روش‌های بسیار زیادی را برای درمان بیماری روماتیسم مفصلی ارائه دهند.  هر کدام از آنها می‌توانند به‌ نحوی بیماری روماتیسم مفصلی را بهبود دهد و یا اینکه آن را به صورت کامل رفع نماید. اهداف درمان بیماری روماتیسم مفصلی، کاهش درد، کاهش تورم موجود در مفاصل و توقف یا کنترل روند بیماری می‌باشند. از روش‌های درمانی که پزشکان متخصص برای کمک به درمان بیماری روماتیسم مفصلی ارائه داده‌اند، می‌توان به برنامه‌هایی مانند آموزش به بیمار برای مبارزه در برابر بیماری، آموزش چگونگی تغییر روش و سبک زندگی مانند بهبود تغذیه، انجام ورزش و داشتن تحرک کافی، توقف کارهایی که می تواند به بهبود بیمار صدمه بزند مانند مصرف سیگار و دخانیات اشاره نمود. همچنین استفاده از درمان دارویی به وسیله مصرف داروهای شیمیایی نیز کمک شایانی به کنترل و درمان قطعی این بیماری خواهد کرد.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی و گوارشی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com