بررسی بیماری اختلال هورمونی و روش های درمان آن

هورمون‌ها عناصر و موادی شیمیایی هستند که برای فعالیت‌های مختلف جسمی مانند تنظیم قند خون توسط شبکه‌ای از غدد درون ریز، در بدن آزاد می‌شوند. هورمون‌ها به نوعی پیام‌رسان‌هایی شگفت انگیز هستند که توسط غدد درون ریز تولید و ترشح می‌شوند و از طریق جریان خون به بافت‌ها و اندام‌های مختلف در بدن می‌رسند. هورمون‌ها با توجه به غدد تولید کننده‌شان، وظایف مختلفی دارند و از آنجا که نقش گسترده و بسیار مهمی در تنظیم فعالیت‌های روتین سیستم‌های مختلف بدن ایفا می‌کنند، در نتیجه، اختلال در عملکرد غدد و در آزادسازی هورمون‌ها، می‌تواند به سلامت جسمی و روحی فرد آسیب وارد کند.

تاثیر بعضی از هورمون‌ها در زنان و مردان یکسان است؛ مانند هورمون انسولین، هورمون رشد و هورمون آدرنالین. اما برخی دیگر از هورمون‌ها مانند هورمون‌های جنسی، اثرگذاری متفاوتی بر روی زنان و مردان دارد. علائم بیماری اختلال هورمونی، در حالت کلی بیشتر در دوران بلوغ بروز داده می‌شود. این علائم به ویژه در زنان و بیشتر در دوران عادت ماهانه، دوران بارداری، دوران پس از زایمان و همچنین در دوران یائسگی به وجود می‌آیند.

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات هورمونی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

دلایل بروز بیماری اختلال هورمونی

همه افراد ممکن است در دروه‌هایی از زندگی دچار اختلال و تغییراتی در سیستم هورمونی بدن خود شوند. بیماری اختلال هورمونی اغلب به دو دلیل عمده ایجاد می‌شود؛ اول: ترشح بسیار زیاد و یا ترشح بسیار کم هورمون که ریشه در نقص عملکرد شبکه غدد درون ریز دارد و باعث می‌شود توازن هورمونی و سطح مناسب هورمون در خون به هم بریزد. این عدم توازن در ترشح می‌تواند به علت نقص در سیستم خون رسانی، عوامل ژنتیکی و بیماری‌های عفونی به وجود بیاید. و دومین دلیل: آسیب فیزیکی به غدد درون ریز است. این آسیب‌ها می‌توانند در اثر ضایعاتی مانند تومور و یا بر اثر ابتلا به بیماری‌های عفونی ایجاد شوند.

عدم توازن هورمونی تا حد زیادی به کمبود مواد مغذی و تغذیه نامناسب فرد نیز مربوط باشد. یکی دیگر از عواملی که باعث بروز اختلال هورمونی به خصوص در زنان می‌شود، قرار گرفتن در معرض استرس بسیار زیاد است. به این صورت که غدد فوق کلیوی، هنگامی که سطح استرس فرد افزایش می‌یابد، از خود هورمونی را برای مقابله با استرس ترشح می کنند و ترشح زیاد و مداوم این هورمون باعث ابتلا به بیماری اختلال هورمونی خواهد شد. از دیگر دلایل بیماری اختلال هورمونی، استفاده از قرص‌های ضد بارداری و یا قرص‌های مربوط دوره‌های هورمون درمانی می‌باشد، که ممکن است باعث ترشح بیش از حد هورمون و به خوردن تعادل در ترشح غدد شده و پس از اتمام دوره و عدم مصرف، اختلال هورمونی در بدن به وجود بیاید.

علائم و نشانه های بیماری اختلال هورمونی

علائم و نشانه‌های بیماری اختلال هورمونی بسته به پارامترهایی از قبیل جنسیت، غده ترشح کننده هورمون، نوع هورمون، نوع فعالیت و وظیفه‌ای که هورمون بر عهده دارد، کاملا از هم متفاوتند. از رایج‌ترین علائم اختلال در سیستم هورمونی عبارتند از:

  • کاهش وزن یا افزایش وزن بدون دلیل و در مدت زمان کوتاه
  • تعریق بیش از حد و ناهمگون با شرایط فصلی و محیطی
  • بی خوابی و یا پر خوابی مزمن
  • تغییرات ناپایدار در فشار خون و ریتم ضربان قلب
  • شکنندگی و ضعف روحی
  • اضطراب و تحریک پذیری بیش از حد
  • احساس خستگی مفرط و بدون علت خاص
  • کاهش میل جنسی
  • التهاب در نواحی چشم، صورت و گلو

عوارض ناشی از بیماری اختلال هورمونی

از جمله عوارض و ناخوشایندی‌هایی که در اثر بیماری اختلال هورمونی را در زنان شایع است، می‌توان به افسردگی، چاقی و لاغری غیر عادی، نوسانات خلقی و تحریک پذیری شدید بر اثر مسائل پیش پا افتاده، کاهش میل جنسی، چرب شدن و یا خشک شدن بیش از حد پوست، اضطراب مداوم، رشد زیاد از حد و نامتعارف موها، تغییراتی در اشتها، افزایش تشنگی و تکرر ادرار اشاره نمود.

روش‌های درمان بیماری اختلال هورمونی

پزشک متخصص پس از تشخیص نوع اختلال هورمونی، این امکان را دارد تا با تجویز داروهای شیمیایی، درمان را شروع کند. از داروهای شیمیایی توصیه شده در این روش می‌توان از قرص‌های ضد بارداری و ضد افسردگی و داروهای ضد یائسگی نام برد. از روشهای کاربردی دیگر که به درمان بیماری اختلال هورمونی کمک می‌کنند عبارتند از:

  • استفاده از مکمل‌ها
  • فعالیت منظم ورزشی
  • دوری از استرس
  • بالا بردن کیفیت خواب
  • عدم استفاده از پوشش‌های تنگ

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com