بیماری بواسیر و روش درمان آن

بواسیر یا هموروئید بیماری‌ای است که در اثر التهاب و تورم رگ‌های ناحیه مقعد، که به کنترل و دفع مدفوع کمک می‌کنند، به وجود می‌آید. بیماری بواسیر دارای دو نوع مختلف می‌باشد؛ اگر التهاب و تورم در رگ‌های مجرای مقعدی باشد، به بواسیر داخلی معروف بوده و اگر التهاب و گشادشده‌گی در رگ‌های خارجی و مدخل مقعد اتفاق بیافتد، به آن بواسیر خارجی می‌گویند. بواسیر یک بیماری آزار دهنده و دردناک می‌باشد که می‌تواند حالت مزمن به خود بگیرد. متاسفانه بسیاری از بیماران مبتلا به بواسیر با توجه به خاص بودن این بیماری و به دلایل فرهنگی، از ابراز این بیماری خودداری می‌کنند. به طور کلی حدود 75 درصد از افراد، در دوره‌هایی از زندگی، به دلایلی ناشناخته به این بیماری دچار می‌شوند. همانطور که ذکر شد، بواسیر یک بیماری نسبتاً دردناک و آزاردهنده می‌باشد و اکثر مبتلایان از مراجعه به پزشک و درمان بیماری خود امتناع کرده و به دنبال یک روش خانگی برای درمان بیماری خود هستند.

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات جسمی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

دلایل ایجاد بیماری بواسیر یا هموروئید

بواسیر شایع‌ترین بیماری ناحیه مقعد است به طوری که سیاهرگ‌های ناحیه مقعد و یا راست روده، واریسی و گشاد شده و فرد را دچار یک سری عارضه می‌نماید. باید توجه داشت که هر عاملی که باعث کشیدگی رگ‌های ناحیه مقعد شود، ممکن است موجب التهاب و متورم شدن آنها شده و در نهایت می‌تواند منجر به بواسیر شود. این عوامل عبارتند از:

  • حرکاتی که به راست روده فشار می‌اورد
  • نشستن طولانی مدت در یک وضعیت
  • اسهال مزمن
  • یبوست
  • اضافه وزن
  • بارداری
  • رفتار جنسی پرخطر مانند مقاربت مقعدی
  • رژیم غذایی نامناسب
  • بلند کردن اجسام سنگین به دفعات

علائم بیماری بواسیر یا هموروئید

ممکن است بیماری بواسیر برای سال‌های بسیار زیادی در بدن یک فرد وجود داشته باشد و شخص از آن اطلاعی نداشته باشد. بی شک می‌توان گفت مهمترین علامت و نشانه وجود بیماری بواسیر در بدن فرد، خونریزی از ناحیه مقعد می‌باشد. بسته به اینکه بیماری بواسیر داخلی و یا خارجی باشد، علائم متفاوتی را از خود بروز می‌دهد. از عمده علائم بواسیر خارجی می‌توان به خارش و تحریک مداوم ناحیه مقعد، ترشح بعد از اجابت مزاج، احساس درد و ناراحتی در این ناحیه، التهاب و تورم در ناحیه مقعد و خونریزی از ناحیه مقعد اشاره کرد. علائم بواسیر داخلی نیز معمولا دیده نمی‌شوند و به ندرت باعث ایجاد ناراحتی و درد می‌شوند. سوزش در نواحی داخلی مقعد می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به بواسیر داخلی باشد.

برخی دیگر از علائم بیماری بواسیر، مشاهده خون، به صورت رگه‌هایی در هنگام اجابت مزاج و دفع مدفوع است و بعد از اینکه فرد مبتلا مدفوع خود را دفع کرد، مقدار کمی خون برای مدت کوتاهی چکه کند. از دیگر علائم مربوط به بیماری بواسیر این است که فرد بعد از اجابت مزاج، کماکان احساس می‌کند که به صورت کامل تخلیه نشده است. این علامت بیشتر در اثر ابتلا به بواسیر بزرگ مشاهده می‌گردد.

عوارض بیماری بواسیر یا هموروئید و پیشگیری از آن

ریسک ابتلا به بیماری بواسیر با افزایش سن بالاتر می‌رود. احساس درد و ابراز ناراحتی در افراد سالخورده بسیار زیاد است و این بیماری در سنین بالاتر آزاردهنده‌تر خواهد بود. در صورت عدم توجه به علائم بیماری، بواسیر روز به روز بدتر می‌شود و امکان دارد مشکلات بعدی را به وجود بیاورد. پس بهتر است زمانی که فرد دچار این عارضه شد، در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون احساس خجالت، به پزشک متخصص مراجعه کرده و مراتب را برای او شرح دهد. از بهترین روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری بواسیر می‌توان به نوشیدن آب کافی، مصرف غذاهای فیبردار، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، نرم نگه داشتن مدفوع با نوشیدن زیاد مایعات و خودداری از نشستن طولانی اشاره نمود.

درمان بیماری بواسیر یا هموروئید

هر شخصی می‌بایست با مشاهده اولین نشانه‌ها و علائم مربوط به بیماری بواسیر بدون خجالت، نسبت به درمان این بیماری در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کرده و از به وجود آمدن مشکلات جدی بعدی جلوگیری نماید. پزشک متخصص پس از تشخیص بیماری، روشهای مختلفی را برای کنترل و درمان بیماری بواسیر تجویز می‌نماید. در صورتی که بیماری در مراحل اولیه باشد می‌توان آن را با روش‌های خانگی و موضعی مانند تغییر رژیم غذایی و حمام سیتز درمان نمود. در صورتی که بیماری بواسیر پیشرفت کرده باشد بسته به شدت بیماری، از مصرف داروهای شیمیایی گرفته تا جراحی‌های موضعی چاره ساز می‌باشد.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com