بررسی بیماری ایدز و تاثیر گانودرما بر آن

ایدز یا ویروس اچ‌آی‌وی چیست؟

"سندرم اکتسابی نقص سیستم ایمنی" یا همان بیماری ایدز، یک بیماری خطرناک و کشنده محسوب می‌شود که همان طور که از اسمش پیداست از انواع بیماری‌های مرتبط با عملکرد سیستم ایمنی بدن است. همان طور که می‌دانیم سیستم ایمنی بدن  نعمتی است که وقتی درست کار کند، از ما در مقابل انواع عوامل بیماری‌زا به خوبی و هوشمندانه، محافظت می‌نماید. بیماری ایدز توسط ویروسی خطرناک با نام اختصاری اچ‌آی‌ویHIV به بدن حمله می‌کند و به مرور زمان موجب نقص در عملکرد سیستم ایمنی بدن خواهد شد. در نتیجه کاهش قدرت دفاعی بدن، هر عامل بیماری‌زا از جمله میکروب، ویروس، انگل، باکتری، قارچ، عوامل سرطان‌زا و یا سموم، با هر توانی این امکان را پیدا خواهد کرد که به بدن نفوذ کرده و فرد را به سرعت از پا در بیاورد.

 

علل به وجود آمدن بیماری ایدز

ایدز در واقع یک عفونت ویروسی است که همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی دیگر، می‌تواند از طریق رابطه جنسی پر خطر (از جمله مقعدی و حتی دهانی)، تزریق خون با سرنگ آلوده مشترک و از طریق مادر به جنین انتقال پیدا کند. سرایت از طریق مادر به فرزند، علاوه بر دوران بارداری، احتمال دارد در بدو تولد و در دوران شیردهی هم اتفاق بیافتد. با توجه به اینکه بیماری ایدز را می‌توان جمله بیماری‌های به اصطلاح خاموش در نظر گرفت، بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، از بیماری خود اطلاع ندارند و امکان دارد سال‌ها ناقل ویروس ایدز باقی بمانند و آن را ناخواسته به افراد سالم بعدی منتقل کنند. ویروس اچ‌آی‌وی به مرور زمان سلول‌هایی که در بدن با نام TD-CD4 شناخته می‌شوند را، به صورت کامل تخریب و نابود می‌کند. سلول‌های CD4 نوعی از سلول‌های ویژه خونی می‌باشند، که نقشی اساسی در شناسایی و مبارزه بدن با عوامل بیماری‌زا را ایفا می‌کنند. و بدین صورت است که این بیماری سیستم ایمنی بدن را از کار می‌اندازد.

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات سیستم ایمنی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

 

 

علائم و نشانه‌های بیماری ایدز

علائم و نشانه‌های بیماری ایدز با توجه به شدت بیماری و قدرت سیستم ایمنی فرد، متفاوت است. بروز نشانه‌های ابتلا به بیماری ایدز در بدن افراد مختلف، معمولا در طی سه مرحله اتفاق می‌افتد:

  • عفونت اولیه (اچ‌آی‌وی حاد): در 50 درصد مبتلایان به بیماری ایدز علائمی شبیه به آنفلوانزا در فاصله 2 تا 4 هفته پس از دچار شدن، دیده می‌شود. این علائم شامل تب، سردرد، ناراحتی‌های پوستی، بدن درد و تورم گلو می‌باشند. از آنجا که این علائم با علائم بسیاری از بیماری‌های دیگر مشترک است، خیلی مهم است که اگر شخصی طی یکماه پس از رفتاری پر خطر، به علائمی شبیه آنفلوانزا دچار شد، حتما به پزشک مراجعه کند. چرا که هر چند امکان دارد علائم شدید نباشد اما مقدار ویروس در جریان خون به بالاست، و در صورت ابتلا، درمان به تاخیر نمی‌افتد و بیماری کنترل خواهد شد.
  • دوره نهفتگی (اچ‌آی‌وی مزمن): در این دوره امکان دارد تورم در غدد لنفاوی به صورت مداوم اتفاق بیافتد، در غیر اینصورت این بیماری بدون هیچگونه نشانه و علامت بالینی، به فعالیت تخریبی خود در بدن ادامه می‌دهد. این دوره معمولا چیزی در حدود 10 سال به طول می‌انجامد و در این دوره است که با توجه به نهفتگی آن، اگر فرد مبتلا از بیماری خود بی اطلاع باشد ممکن است آن را به دیگران نیز منتقل کند.
  • عفونت پیشرفته: در این مرحله بیماری در حدی پیشرفت کرده است که سطح سلول‌های CD4 در خون به کمتر از 200 عدد در هر میکرولیتر کاهش پیدا می‌کند. در این مرحله هر چه بیماری بیشتر پیشرفت می‌کند، ضعف بیشتری در سیستم ایمنی پیدا می‌کند و بدن به سادگی دچار انواع عفونت‌ها، تومور و حتی سرطان می‌شود.

 

عوارض بیماری ایدز

خوب است بدانیم هر چه سیستم ایمنی فرد قوی‌تر باشد بروز علائم و عوارض دیرتر ایجاد می شود و فرد عمر طولانی‌تری خواهد داشت. فردی که به بیماری ایدز مبتلا می‌باشد دچار عوارضی دائمی مانند تب، خستگی مفرط، درد عضلات، درد مفاصل، گلودرد، سردرد، استفراغ و اسهال، کاهش وزن و لاغری مفرط، افزایش سرفه‌های خشک، تعریق شبانه و تغییراتی در رنگ و شکل ناخن خواهد شد. از دیگر عوارض بیماری ایدز به خصوص در مرحله پیشرفته میتوان از عفونت‌هایی مانند سل و مننژیت، سرطان‌هایی مانند سرطان خون و سایر مشکلاتی چون مشکلات عصبی و روحی و روانی و بیماری‌های کلیه نام برد.

 

درمان بیماری ایدز

با توجه به شرایطی که بیماری ایدز دارد بهترین راه، پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. برای درمان بیماری ایدز متاسفانه هیچ واکسن و دارویی وجود ندارد. برای نتیجه بهتر می‌توان با درمان‌های ضد ویروسی، بروز علائم آن را کنترل نمود، به طوری که فرد به صورت طبیعی به زندگی خود ادامه دهد. اما داروهای شیمیایی برای درمان ضد ویروسی بسیار پرهزینه و گرانقیمت هستند و اغلب بایستی 3 مدل از این داروها به صورت همزمان استفاده شود.

 

 

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com