بررسی بیماری شالازیون و تاثیر خواص قارچ گانودرما بر آن

بیماری شالازیون چیست؟

شالازیون یا "برآمدگی پلک" نوعی بیماری در ناحیه چشم است که در اثر ابتلا به آن برجستگی و یا التهابی کیست مانند و معمولا بدون درد بر روی پلک ایجاد می‌شود. در برخی موارد امکان دارد این التهاب در زیر پوست لبه پلک ایجاد شود. بیماری شالازیون یکی از بیماری‌های شایع چشمی است و متفاوت از گل مژه می‌باشد. توده‌ای که بر اثر بیماری شالازیون ایجاد می‌شود، در واقع پر است از مایعی که به ندرت عفونی می‌شود. اغلب این برجستگی بر روی پلک بالایی اتفاق می‌افتد و ممکن است چندین برجستگی به صورت همزمان و بر روی پلک هر دو چشم ایجاد شود.

 

علت ابتلا به بیماری شالازیون

غده‌هایی درون ریز، در زیر پوست پلک چشم‌ها وجود دارند به نام میبومین. وظیفه این غدد کوچک، ترشح مایعی چرب می‌باشد برای اینکه چشم را مرطوب و نرم نگه دارد. این مایع توسط اشک، از زیر پلک خارج می‌شود. در صورتی که در عملکرد این غده اختلالی ایجاد شود، مجرای این غدد مسدود شده و مایع چربی نمی‌تواند از طریق اشک دفع شود و در نتیجه‌ی تجمع چربی در زیر پوست، لبه پلک ملتهب و تورمی کیست مانند به وجود می‌آید. این التهاب بعد از مدتی سفت خواهد شد که به آن شالازیون یا برآمدگی پلک می‌گوییم. ریسک ابتلا به شالازیون، در افرادی با سابقه بیماری بلفاریت چشم و یا بیماری‌های پوستی مانند اگزما، بالاتر است، زیرا احتمال مسدود شدن مجرای چشم در این نوع بیماری‌ها بیشتر است.

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات عملکرد غدد نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

 

علائم ابتلا به بیماری شالازیون

مهمترین و شایع‌ترین علامت ابتلا به شالازیون، ایجاد توده‌ای کوچک بر روی لبه پلک می‌باشد. معمولا در اوایل ابتلا به این بیماری، برجستگی ایجاد شده به صورت التهابی قرمز رنگ و همراه درد کوچکی می‌باشد. در این حالت بیماری شالازیون شباهت بسیار زیادی به گل مژه دارد. این التهاب و قرمزی آن پس از مدتی کاهش می‌یابد و درد احتمالی آن از بین می‌رود. اما امکان دارد توده متورم در لبه پلک باقی بماند و بعد از مدتی سفت شود؛ که آنگاه می‌توان متوجه شد که بیماری شالازیون در پلک فرد به وجود آمده است. نکته‌ای که باید در رابطه با بیماری شالازیون بدانیم این است که در برخی موارد شالازیون در ابتدای به وجود آمدنش فقط به صورت یک توده برجسته و متورم ظاهر می‌شود و هیچ گونه درد و قرمزی با خود به همراه ندارد. این توده‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد که عفونی شوند.

 

عوارض احتمالی بیماری شالازیون

بیماری شالازیون معمولاً هیچ گونه مشکلی برای چشم و بینایی فرد به وجود نمی‌آورد. حدود 50 درصد از افراد مبتلا به شالازیون بعد از مدت 2 الی 6 هفته خود به خود درمان می‌شوند و سلامتی چشم خود را به دست می‌آورند. مسئله اینجاست که اگر شالازیون دارای ابعاد و اندازه بزرگی باشد، می‌تواند بر روی ظاهر فرد مبتلا، اثرات ناخوشایندی را به وجود بیاورد. از طرفی شالازیون‌های بزرگتر برای خوب شدن، چندین ماه زمان نیاز دارند و پروسه درمان و تخلیه کیست، مدت زمان طولانی‌تری ادامه پیدا می‌کند. پس بهتر است پس از مشاهده اولین نشانه‌ها خیلی سریع نسبت به درمان آن اقدام شود. از دیگر عوارض شالازیون‌های با ابعاد و اندازه بزرگ، به ویژه آنهایی که بر روی پلک بالایی ایجاد می‌شود، این است که می‌تواند با فشار به کره چشم و تغییر شکل قرنیه، موجب آستیگماتیسم، کاهش میدان دید و ایجاد تاری در بینایی، باشد. در برخی موارد امکان دارد فرد به صورت مکرر به بیماری شالازیون مبتلا شود. در این موارد حتما لازم است بیماری‌های جدی چشمی مانند تومورهای بدخیم پلک مورد بررسی قرار بگیرد.

 

درمان بیماری شالازیون

همانطور که قبلا ذکر شد بسیاری از شالازیون‌های دارای اندازه و ابعاد کوچک، ظاهر چندان ناخوشایندی به وجود نمی‌آورند و در نتیجه احتیاجی به درمان دارویی برای آنها نمی‌باشد. این نوع تورم‌ها معمولا خود به خود و یا با درمان‌های ساده خانگی مانند استفاده از کمپرس آب گرم و ماساژ در جهت رشد مژه، به مرور از بین می‌روند. شالازیون‌های دارای ابعاد بزرگتر، به دلیل ظاهر نازیبایی که به وجود می‌آورند بهتر است درمان شوند. پزشک متخصص پس از تشخیص بیماری شالازیون، اغلب درمان با تزریق داروهای استروئیدی در داخل ضایعه را تجویز می‌کند. این درمان معمولا وقتی به کار می‌رود که تعداد توده‌ها زیاد باشند. در حالت کلی بهترین راه برای درمان بیماری‌ها شالازیون جراحی به صورت بی حسی موضعی می‌باشد.

 

 

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com