تاثیر گانودرما بر بیماری جنون جوانی (اسکیزوفرنی)

اسکیزوفرنی یا بیماری جنون جوانی چیست؟

جنون جوانی یا "اسکیزوفرنی" یک بیماری مربوط به سیستم اعصاب و روان می‌باشد و یک بیماری خطرناک و مزمن است. اسکیزوفرنی یک اختلال روحی است و می‌تواند روان انسان را به طور کامل ناتوان نماید و تسلط فرد بر روح و روانش را از او سلب کند. فرد مبتلا به اسکیزوفرنی به صورت کامل از واقعیت‌های دنیای اطرافش جدا شده، دچار هذیان و در انجام فعالیت‌های روزمره‌اش، اختلال ایجاد می‌شود. فرد مبتلا به اسکیزوفرنی با اختلالی که در تفکرش رخ می‌دهد، تفسیری غیر طبیعی از جهان اطراف خود پیدا کرده و در دنیای غیر واقعی سیر می‌کند.

بر طبق آمار حدود یک درصد از جمعیت جهان مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی می‌باشند. شایع‌ترین سن به وجود آمدن این بیماری در رده سنی بین ۱۳ تا ۲۵ سالگی می‌باشد. شیوع این بیماری در بین مردان و زنان یکسان است و اما مردان از سنین پائینتری نسبت به زنان به این بیماری دچار می‌شوند. شروع بیماری در مردان در سنین حدود ۲۰ سالگی و در زنان در سنین بالای 20 سالگی و اوایل 30 سالگی رخ می‌دهد.

 

علل ایجاد اسکیزوفرنی

دلیل قطعی ابتلا به اسکیزوفرنی هنوز مشخص نیست. بر اساس تحقیقات عوامل مختلفی شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند که بعضی از آنها عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی: همان طور که ذکر شد، حدود یک درصد از افراد به اسکیزوفرنی مبتلا می‌شوند و از هر 10 نفر مبتلا به این بیماری، 1 نفر دارای والدینی با سابقه اسکیزوفرنی می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد عوامل ژنتیکی ریسک ابتلا به اسکیزوفرنی را 50 درصد بالا می‌برند و تاکنون ترکیب ژن‌های ایجاد کننده این اختلال ناشناخته باقی مانده است.
  • صدمات مغزی: با بررسی اسکن‌های پیشرفته مغزی مشخص شده که امکان دارد بخش‌هایی از مغز بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی، به اندازه کافی تکامل پیدا نکرده باشند. عدم رشد این بخش‌ها می‌تواند دلایلی چون عارضه‌هایی در دوران جنینی یا ابتلا به بیماری‌های ویروسی در ماه‌های ابتدائی زندگی باشند.
  • روانگردان‌ها و الکل: استفاده بی رویه از روان‌گردان‌هایی مانند اکستازی، ال‌اس‌دی، آمفتامین، کراک، ماری‌جوآنا و مصرف الکل، به خصوص اگر از سنین پائین شروع شده باشند، امکان ابتلا به اسکیزوفرنی را 6 برابر افزایش می‌دهند. معمولا با قطع مصرف، علائم بیماری نیز برطرف خواهند شد.
  • استرس: اتفاقات تلخ و ناگهانی مانند تجربه تصادفات شدید رانندگی و یا درگیر شدن طولانی مدت با مشکلاتی روزمره مانند مشکلات تحصیلی، که باعث ایجاد استرس می‌شوند، در ابتلا به اسکیزوفرنی بی‌ تاثیر نیستند.
  • مشکلات خانوادگی و محرومیت‌های دوران کودکی: شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند، مشکلات خانوادگی و محرومیت‌های دوران کودکی مانند اختلالات ذهنی، تجربه محرومیت شدید و یا تجاوز، باعث تشدید اثرات اسکیزوفرنی می‌شوند.

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات اعصاب و روان نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

علائم ابتلا به اسکیزوفرنی یا جنون جوانی

بیماری اسکیزوفرنی دارای علائم مختلفی هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • توهم: توهم حالتی است که بیمار چیزی که وجود ندارد را می‌بیند، می‌شنود و یا بو می‌کشد. در اسکیزوفرنی توهم اغلب از نوع شنیداری است که امکان دارد صداهایی خوشایند باشند. اما اغلب اوقات، بیمار اصواتی توهین آمیز یا آزار دهنده را احساس می‌کند.
  • هذیان‌گویی: این حالت گفتمانی است که در اثر تفسیر اشتباه و برداشت غلط از موقعیت واقعی رخ می‌دهد. و اغلب به چیزی که می‌گویند اعتقاد راسخی دارند. مدل هذیان‌گویی ممکن است در مورد مسائل روزمره مانند خیانت اعضای خانواده و همسایگان به فرد و یا مسائلی غیر معمولی مانند دسیسه حکومت باشند.
  • عدم تمرکز: در این حالت فرد مبتلا به اسکیزوفرنی دچار پریشانی و سرگردانی در افکار می‌شود، بدون اینکه ارتباطی منطقی بین افکارش وجود داشته باشد.

 

عوارض ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی

در صورتی که اقدامی برای درمان بیماری اسکیزوفرنی انجام نشود، فرد مبتلا ممکن است دچار عارضه‌هایی مانند فقدان واقع‌بینی، افسردگی، آزار رساندن به خود و دیگران، احساس سوء ظن به اطرافیان به طوری که کوجب رنجش خاطر آنها شود، تغییر رفتار ناگهانی و غیر منطقی، روان پریشی و اختلالات فکری، احساس کنترل شدن توسط نیروهای ماورائی مانند ارواح و شیاطین و... بشود. امکان دارد این بیماری بر روی سطح علایق فرد، تاثیر منفی بگذارد. عدم ارتباط گیری با دیگران، وسواس و گوشه‌گیری، می‌توانند از دیگر عوارض دردسرساز اسکیزوفرنی لقب بگیرند.

 

درمان بیماری اسکیزوفرنی

به طور کلی هر چه این بیماری زودتر تشخیص داده شود، درمان آن امری ساده تر خواهد بود. پزشک متخصص پس از تشخیص اسکیزوفرنی، معمولا درمان دارویی را تجویز می‌نماید. استفاده از داروهای شیمیایی می‌توانند علائم این بیماری را تا حد زیادی برطرف نمایند؛ اما پاسخی قطعی به درمان اسکیزوفرنی نخواهند بود. در موارد حادتر، امکان دارد پزشک متخصص مجبور شود دستور بستری در بیمارستان‌های روان درمانی را نیز بدهد. در کنار این روش‌ها، به کار گرفتن روش‌های درمان روانشناسی و درمان حمایتی با مشاوره روانپزشک و کمک خانواده و دوستان نیز تاثیر به سزایی در بهبودی بیماری اسکیزوفرنی خواهد داشت.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com