تاثیر گانودرما بر بیماری نقرس

نقرس چیست؟

"نقرس" یک نوع بیماری دردناک استخوانی می‌باشد، که باعث به وجود آمدن التهاب و گاهاٌ قرمزی همراه با سوزش در مفاصل مختلف بدن می‌شود. بیش از 50 درصد گزارشات حاکی از این است که التهاب نقرس، در ناحیه شست پا رخ داده است. نقرس در اثر افزایش و تجمع اسید اوریک در مفاصل به وجود می‌آید. همانطور که ذکر شد این بیماری بیشتر در شست پا ایجاد می‌شود، اما علاوه بر آن ممکن است پاشنه، قوزک، زانو و حتی آرنج را نیز درگیر خود کند. نقرس می‌تواند در قالب سنگ کلیه نیز بروز پیدا کند. در حدود 2 درصد از جمعیت جهان به بیماری نقرس مبتلا می‌شوند و ریسک ابتلا به این بیماری در مردان، 9 برابر بانوان می‌باشد.

برخی از بیماری‌ها شانس دچار شدن به نقرس را افزایش می‌دهند. این بیماری‌ها عبارتند از: فشار خون بالا، چربی خون بالا، دیابت، بیماری‌های گوارشی و کلیوی، اضافه وزن و چاقی، پسوریازیس و...

 

علل ابتلا به بیماری نقرس

علت ابتلا به بیماری نقرس رسوب کریستال‌های اسید اوریک در مفاصل است. پورین عنصری است که در بسیاری از مواد غذایی پر پروتئین مانند جگر، ماهی و نخود موجود است و همچنین جزئی از بافت طبیعی بدن انسان نیز می‌باشد. اسید اوریک از تجزیه پورین‌ها تولید می‌شود. در حالت طبیعی، اسید اوریک حاصل از تجزیه پورین در خون حل شده و به وسیله کلیه‌ها از خون جدا شده و همراه با ادرار دفع می‌شود. در 90 درصد موارد، دلیل ابتلا به بیماری نقرس، دفع ناقص اسید اوریک در اثر عدم توانایی بدن و در 10 درصد مواقع، تولید بیش از حد اسید اوریک توسط بدن است. افزایش چشمگیر اسید اوریک در خون باعث ایجاد کریستال می‌شود و به مرور این کریستال‌ها در مفاصل و یا تاندون رسوب خواهند کرد. رسوب کریستال‌های اسید اوریک در مفاصل با درد، التهاب و سوزش همراه است که در این صورت فرد به نقرس مبتلا شده است.

از مهمترین دلایل زمینه ساز به وجود آمدن حمله نقرسی میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • عوامل ژنتیکی: حدود 20 از افرادی که به بیماری نقرس مبتلا شده‌اند دارای سابقه فامیلی نیز بوده‌اند.
  • جنسیت: مردان بالغ، از ریسک بالاتری بابت ابتلا به بیماری نقرس، نسبت به زنان و کودکان برخوردارند.
  • چاقی و اضافه وزن: افراد چاق با توجه به داشتن بافت‌های بیشتر، بدن‌شان پورین بیشتری دارند و در نتیجه بدن‌شان اسید اوریک بیشتری تولید می‌کند.
  • رژیم غذایی: مصرف زیاد مواد غذایی پر پروتئین و غذاهای دریایی
  • مصرف الکل
  • قرار گرفتن در معرض مداوم استرس
  • فشار، چربی و قند خون بالا
  • مصرف بیش از حد داروها: داروهایی مانند آسپیرین، داروهای شیمی درمانی، ویتامین ب و داروهای ادرارآور
  • سابقه بیماری: بیماری‌هایی مانند لوسمی، دیابت، نارسایی کلیوی و...

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات دستگاه خون رسانی و کلیوی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

علائم بیماری نقرس

بر طبق آمار، شست پا متداول‌ترین ناحیه‌ای از بدن می‌باشد که حمله نقرسی در آن رخ می‌دهد. این حمله با درد بسیار زیادی همراه است و متورم نیز می‌شود. درد و تورم به صورتی است که در خوابیدن فرد اختلال ایجاد می‌کند. در هنگام استراحت به علت اینکه پاها به صورت افقی قرار می‌گیرند و سرد می‌شوند، کریستال‌های اسید اوریک رسوب کرده و با تحت فشار قراردادن عصب و بافت‌های همبند، موجب درد و تورم شدیدی خواهند شد. در حالت کلی این بیماری باعث به وجود آمدن درد، تورم، قرمزی، گرم شدن و همچنین سفتی در مفاصل می‌شود. بیماری نقرس علاوه بر انگشت شست پا، ممکن است در نواحی دیگری مانند پاشنه، زانو، مچ دست و دیگر مفاصل نیز رخ دهد.

 

عوارض ابتلا به بیماری نقرس

بالا بودن اسید اوریک و رسوب آن در مفاصل می‌تواند به مرور باعث تخریب مفاصل و به علاوه موجب ایجاد عوارضی مانند سنگ کلیه و نارسایی‌های کلیوی نیز بشود. حملات اولیه بیماری نقرس ممکن است در مدت زمان ۳ الی ۱۰ روز بهبود یابد و حملات بعدی ممکن است در طی ماه‌ها و یا سال‌های بعد تکرار نشود. اما در عین حال پس از گذشت این مدت ممکن است حملات مکرراٌ و به تناوب رخ دهند.

نوشیدن آب زیاد، انتخاب سبک زندگی سالم و پر تحرک مبتنی بر فعالیت بدنی منظم و استفاده از رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزیجات، کنترل وزن و مصرف کمتر گوشت قرمز و غذاهای دریایی و حبوبات پروتئین‌دار، می‌توانند تا حد زیادی از ابتلا به بیماری نقرس پیشگیری کنند.

 

درمان بیماری نقرس

پزشک متخصص پس از تشخیص بیماری نقرس معمولا استفاده از داروهای شیمیایی را برای کنترل این بیماری توصیه و تجویز خواهد کرد. درمان نقرس با استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، داروهای کورتونی و یا کولشیسین شروع و بعد از رفع شدن علائم، با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی باعث کاهش سطح اسید اوریک در خون، می‌شود. در موارد حادتر که مفصل تخریب شده باشد، نیاز به عمل جراحی برای تعویض مفصل آسیب دیده خواهد بود.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com