بیماری تریکوموناس و روش درمان آن

تریکوموناس چیست؟

بیماری تریکوموناس یا "واژینیت" یکی از انواع بیماری‌های عفونتی مقاربتی می‌باشد که توسط عاملی به نام تریکوموناس واژینالیس به وجود می‌آید. در اثر ابتلا به بیماری تریکوموناس، عفونتی انگلی توسط یک پروتئین تک سلولی به نام "تک‌تارچه مهبل" در ناحیه دستگاه تناسلی ایجاد می‌شود. ریسک ابتلا به این بیماری در بانوان چیزی در حدود دو برابر بیشتر از آقایان بوده و در حدود 2.5% از مردم جهان به این بیماری مبتلا می‌باشند. انگل تریکوموناس واژینالیس اغلب در طول رابطه جنسی و از طریق تماس مستقیم انتقال پیدا می‌کند. بیماری تریکوموناس به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی در بین بانوان به حساب می‌آید و خوشبختانه قابل درمان می‌باشد. طبق آمار چیزی در حدود ۸ میلیون نفر به صورت سالانه به بیماری تریکوموناس مبتلا می‌شوند.

 

علل ابتلا به بیماری تریکوموناس

همانطور که ذکر شد علت ابتلا به بیماری تریکوموناس از طریق پروتئینی تک سلولی به همین نام می‌باشد. رابطه‌های جنسی پر خطر، و عدم استفاده از کاندوم از مهمترین دلایل سرایت این انگل به شریک جنسی می‌باشند. از دیگر علت‌های انتقال بیماری تریکوموناس عبارتند از:

  • ارتباط با شریک‌های جنسی متعدد
  • داشتن سابقه عفونت‌های مقاربتی از این دست
  • داشتن سابقه قبلی ابتلا به بیماری تریکوموناس

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی و جنسی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

علائم ابتلا به بیماری تریکوموناس

علائم بیماری تریکوموناس در فاصله بین یک هفته تا یک ماه بروز می‌کنند. این بیماری در آقایان معمولا هیچگونه علامت و نشانه‌ای بروز نمی‌دهد و بسیاری از بانوان نیز در ابتدای ابتلا هیچ علائمی از ابتلا ندارند. به همین دلیل فرد بیمار بدون اطلاع از ابتلای به این بیماری، امکان دارد ناقل انگل تریکوموناس باشد. در صورتی که شریک جنسی فردی به این بیماری مبتلا شده باشد، امکان ابتلای خود فرد نیز بسیار بالاست. علائم بیماری تریکوموناس در آقایان به شکل ترشحات خفیف و غیر معمول، ایجاد سوزش بعد از ادرار و انزال، التهاب در قسمت آلت تناسلی و احساس خارش و حساسیت در مجاری ادرار، نمود پیدا می‌کند. از مهمترین علائم ابتلای بانوان به این بیماری می‌توان به ایجاد سوزش در واژن، ایجاد خارش و قرمزی در واژن، مشاهده ترشحات سفید، زرد و یا سبز رنگ و به همراه بوی بسیار بد در ناحیه واژن، احساس درد و سوزش شدید در زمان خروج ادرار در ناحیه پایین شکم و همچنین احساس درد و ناراحتی زیاد در حین برقراری رابطه جنسی اشاره نمود.

 

عوارض ابتلا به بیماری تریکوموناس

ابتلا به بیماری تریکوموناس در مردان می‌تواند موجب کم شدن مقدار اسپرم و در زنان به ویژه در دوران بارداری، ممکن است باعث وضع حمل زودتر از موعد، نارس شدن نوزاد و یا تولد با وزن بسیار پائین‌تر از حد نرمال، شود. همچنین در صورتی که این بیماری درمان نشود، شانس ابتلا به بیماری ایدز یا HIV را افزایش خواهد داد. این بیماری در مراحل پیشرفته موجب بالا رفتن ریسک ابتلا به بیماری‌ التهابی لگن می‌شود. داشتن رابطه‌های جنسی ایمن‌تر با استفاده از کاندوم، اطلاع مداوم از وضعیت سلامتی خود و انجام واکسیناسیون از مهمترین روش‌های پیشگیری از ابتلای به بیماری تریکوموناس می‌باشند. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند بایستی تا زمانی که این بیماری به صورت کامل از بدن‌شان ریشه‌کن نشده و علائم آنها در بدن آنها از بین نرفته است، از برقراری رابطه جنسی خودداری نمایند.

 

درمان بیماری تریکوموناس

پزشک متخصص پس از تشخیص بیماری ترکوموناس از طریق آزمایش، برای درمان بیماری اکثراً استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مانند مترونیدازول را توصیه و تجویز می‌نماید. پزشک متخصص، نوع و میزان مصرف دارو را با توجه به شدت علائم تعیین می‌کند. باید به این نکته توجه داشت که این آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند به جنین بانوان باردار آسیب وارد نمایند. در صورتی که یک فرد به بیماری تریکوموناس مبتلا باشد، همسر و یا شریک جنسی او نیز باید هر چه سریع‌تر برای انجام آزمایش و تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کند و بلافاصله برای پیشگیری و یا درمان اقدام نماید.  همچنین لازم است تا فرد مبتلا به تریکوموناس، تمامی داروهایی که توسط پزشک متخصص برای او تجویز شده را تا کانل شدن دوره درمان مصرف نماید، تا نتیجه لازم ایجاد گردد.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com