بهترین روش درمان برای بیماری افسردگی آتیپیک

افسردگی آتیپیک چیست؟

"افسردگی آتیپیک" همان طور که از نامش پیداست، نوعی بیماری مربوط به مشکلات روحی و روانی به حساب می‌آید و مانند بسیاری از انواع افسردگی شناخته شده، نه تنها روح و روان را دچار مسائلی می‌کند، بلکه می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلات جسمی و فیزیکی نیز در بدن فرد شود. افسردگی‌ها انواع متفاوتی دارند و افسردگی آتیپیک به عنوان یکی از شایعترین انواع آن‌ها محسوب می‌شود. در علوم روان‌پزشکی، افسردگی آتیپیک با اسامی ملال استروئید و یا افسردگی دیسفوریک نیز معروف می‌باشد. افسردگی آتیپیک امکان دارد زمینه‌ساز مشکلات روحی و روانی شدیدتری باشد. طبق گزارشات احتمال ابتلا به این بیماری در افراد نوجوان و در سن بلوغ، بالاتر از سایر افراد جامعه می‌باشد. می‌توان گفت افسردگی آتیپیک نقطه مقابل افسردگی مالیخولیایی از نظر اشتها، خواب، واکنش به محیط و لذت بردن از موقعیت می‌باشد.

 

مهمترین دلایل به وجود آمدن بیماری افسردگی آتیپیک

همانند بسیاری از انواع افسردگی‌ها، علت اصلی ابتلا به افسردگی آتیپیک نیز کماکان ناشناخته باقی مانده است. با این حال، عوامل و دلایلی وجود دارند که سبب می‌شوند شانس ابتلا به این بیماری تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. از جمله این موارد می‌توان به:

  • استفاده بیش از اندازه از مشروبات الکلی
  • مصرف بی‌رویه مخدرها
  • قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی استرس زا به صورت مداوم
  • استفاده از برخی داروهای درمانی برای فشار خون بالا
  • استفاده از قرص‌های خواب آور
  • سابقه ابتلا به افسردگی دوقطبی
  • سابقه ابتلا به بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج مانند سرطان و بیماری‌های قلبی
  • بروز برخی ناهنجاری‌های شخصیتی مثل عزت نفس پایین و یا وابستگی بیش از اندازه
  • قرار گرفتن در معرض سوءاستفاده جسمی و جنسی شدید
  • سابقه خانوادگی و عوامل ژنتیکی

اشاره نمود.

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات روحی و روانی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

مهمترین علائم افسردگی آتیپیک

به طور کلی افرادی که به بیماری افسردگی آتیپیک مبتلا هستند، دارای یکسری نشانه‌ها و علائم هستند که در زیر به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • رفتارها و واکنش‌های گیج‌کننده نسبت به عوامل عاطفی
  • بروز رفتارهای غیر طبیعی در برابر هجوم غم و اندوه مانند مرگ اطرافیان نزدیک
  • پر خوری در ساعات پایانی روز
  • تمایل بسیار زیاد به پرخوابی و یا در بعضی موارد بروز بی‌خوابی
  • افزایش وزن بسیار شدید و احساس سنگینی
  • دچار شدن به آشفتگی خواب زیاد
  • تحریک‌پذیری مفرط در طول شبانه‌روز و در مواجهه با روابط اجتماعی و شغلی

 

عوارض عدم درمان بیماری افسردگی آتیپیک

فرد مبتلا به افسردگی آتیپیک، در صورت عدم درمان و مزمن شدن بیماری، ممکن است رفتارهای شدید خشونت آمیز و یا در برخی موارد اقدام به خودکشی نماید. این گونه موارد معمولاً در هنگام شکست و تلخی در روابط احساسی و عاشقانه رخ می‌دهد. این افراد به ندرت می‌توانند از شرایط موجود لذت کافی را ببرند. افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های ثانویه مانند دیابت در اثر افزایش وزن بی رویه، دچار شدن به دیگر اختلالات روحی و سوء‌مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، از مهمترین عوارض ابتلا به افسردگی آتیپیک می‌باشند.

از آنجائیکه همواره پیشگیری بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است، با کنترل استرس، اعتماد به خانواده در مواقع بحرانی، داشتن روابط اجتماعی با کیفیت و انتخاب سبک زندگی سالم، می‌توان تا حدود زیادی از ابتلا به انواع بیماری‌های روحی و روانی جلوگیری نمود.

 

روش‌های درمانی برای افسردگی آتیپیک

بیمار مبتلا به افسردگی آتیپیک دارای علائم متفاوتی نسبت به بقیه انواع افسردگی‌ها بوده و می‌بایست روش‌های درمانی متفاوتی نیز برای وی در نظر گرفته شود. در حالت کلی روش‌های درمانی موجود این بیماری به صورت درمان‌های غیر دارویی می‌باشد که شامل یکسری مهارکننده‌ها مانند داروهای جذب سروتونین و مهارکننده‌های مونوآمین اکسیدازها مورد استفاده قرار گرفته و از طریق آنها سعی می شود تا علائم بیماری را کاهش دهند. همچنین در هنگام تجویز این داروها پزشک متخصص می‌بایست، تداخلات دارویی و عوارض دارو را به صورت کامل مد نظر قرار دهد. در طول درمان به وسیله دارو، استفاده از روش‌هایی مانند جلسات رفتار درمانی و مشاوره روانشناسی نیز تا حدود زیادی می‌تواند به درمان این بیماران کمک نماید.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com