بهترین روش درمان برای بیماری آلزایمر

آلزایمر چیست؟

بیماری فراموشی یا "آلزایمر" یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی می‌باشد. این بیماری که از انواع زوال عقل نیز به حساب می‌آید، مستقیما بر روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد، به این صورت که فرد مبتلا به آلزایمر به مرور توانایی به خاطر سپردن و به یاد آوردن را از دست می‌دهد. طبق آماری که در سال ۲۰۱۳ از کشور ایالات متحده آمریکا ارائه شده است، در آن سال چیزی در حدود ۹ میلیون نفر به زوال عقل مبتلا بودند که از این تعداد، چیزی در حدود ۶ میلیون نفر به علت ابتلا به آلزایمر، دچار زوال عقل شده بودند. با توجه به تحقیقات انجام شده متاسفانه تعداد افراد مبتلا به این بیماری در حال رشد بوده و پیش بینی می‌گردد تا سال ۲۰۵۰ میزان ابتلا به بیماری آلزایمر حدود دو برابر میزان فعلی، افزایش پیدا کند. مطمئنا نام بیماری آلزایمر را تمامی ما شنیدیم و تا حدود بسیار زیادی نیز از مبتلا شدن به این بیماری در سنین پیری میترسیم. بیماری آلزایمر می‌تواند آسیب‌های جدی به عملکرد صحیح مغز وارد کند. در نتیجه پیشرفت این بیماری، مغز به صورت تدریجی از بین می‌رود و تا جائی پیش می‌رود که حتی بر روی صحبت کردن، انجام فعالیت‌های عادی روزمره و فکر کردن فرد تاثیرات مخرب بر جا می‌گذارد. در واقع می توان این طور بیان کرد که بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی و مغزی است که در طی آن با از بین رفتن سلولهای مغزی، کاهش قدرت شناختی و همچنین کاهش حافظه به وجود می‌آید. طبق گزارشات، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر با افزایش سن بیشتر می‌شود به طوری که بعد از 60 سالگی احتمال دچار شدن به آلزایمر به ازای هر دهه، دو برابر خواهد شد.

 

علل ابتلا به بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک عارضه پیچیده و چند عاملی می‌باشد که متاسفانه تاکنون علت اصلی و دقیق ابتلا به آلزایمر ناشناخته باقی مانده است. با این حال کاملا مشخص شده که ترکیبی از عوامل ژنتیکی، سن، سبک زندگی و عوامل محیطی، نقش به سزایی در ابتلای افراد به این بیماری دارند. بیماری آلزایمر با از بین بردن تدریجی سلول‌های مغزی موجب کاهش و قطع ارتباط طبیعی و منطقی بین سلول‌های مغز در اثر کاهش سطح استیلکولین می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، عواملی که بر روی سلامت قلب تاثیر منفی می‌گذارند، در ابتلا به آلزایمر نیز بی تاثیر نیستند. چرا که این‌ها عواملی هستند که مستقیما بر روی عروق خونی اثر منفی گذاشته و مسبب نوعی زوال عقل وابسته به عروق خونی مغز نیز می‌شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • کم تحرکی و بی تحرکی در سنین جوانی
  • اضافه وزن و چاقی
  • مصرف دخانیات به خصوص سیگار
  • فشار خون بالا
  • کلسترول خون بالا
  • دیابت نوع دو
  • رژیم غذایی نا سالم و عاری از میوه، سبزیجات و فیبر

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات سیستم عصبی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

مهمترین علائم و نشانه‌های بیماری آلزایمر

معمولاً نشانه‌های بیماری آلزایمر با سردرگمی و از دست دادن تدریجی حافظه کوتاه مدت شروع می‌شود. فراموش کردن اسامی نزدیکان و آدرس‌های پرکاربرد از نشانه های اولیه این بیماری هستند. در صورت پیشرفت این بیماری امکان دارد فرد دچار مشکلاتی شود که حتی راه بازگشت به خانه را پیدا نمی‌کند. یکی از مهمترین علائم و نشانه‌های بیماری آلزایمر، کاهش توانایی فرد در به خاطر سپردن و یا به یاد آوردن اطلاعات می‌باشد. در نتیجه به وجود آمدن چنین مشکلی، فرد سوالات تکراری می‌پرسد و مکالمات چند دقیقه اخیر را دائما تکرار می‌کند. ممکن است یک مسیر آشنا، مانند مسیر منزل خود را به علت فراموشی پیدا نکند و یا وسایل شخصی خود را گم کرده و همچنین امکان دارد اطلاعات بسیار مهم مانند قرار ملاقات‌هایی که همیشه به خاطر داشته را از خاطر ببرد. از دیگر علائم ابتلا به بیماری آلزایمر، به وجود آمدن یک سری اختلالات در قضاوت، استدلال و انجام وظایف می‌باشد؛ به عنوان مثال فرد توانایی لازم برای انجام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ را نداشته و در مراحل پیشرفته بیماری، به هیچ وجه نمی‌تواند امور مالی خود را مدیریت و برنامه‌ریزی نماید.

 

عوارض بیماری آلزایمر

ممکن است فرد مبتلا به بیماری آلزایمر در صورت پیشرفت بیماری به عوارضی نظیر موارد زیر دچار شود:

  • عدم رعایت ایمنی و درک درست و صحیح در برابر خطرات
  • اختلالات فیزیکی و جسمی از جمله مشکلات بینایی و مشکلاتی در خواب
  • به وجود آمدن اختلالات شدید در خواندن، نوشتن و صحبت کردن
  • تغییرات کلی در شخصیت و رفتار فرد مانند افسردگی، بی‌تفاوتی، انزوا، نوسانات شدید خلقی، عدم اطمینان، توهم و تحریک‌پذیری

از آنجائیکه پیشگیری همواره آسان‌تر و به مراتب کم‌هزینه‌تر از درمان است، می‌توان با انتخاب سبک زندگی سالم در زمینه فعالیت منظم ورزشی، مصرف غذاهای سالم و انجام بازی‌های فکری، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا حد زیادی برطرف نمود.

 

جلوگیری از به وجود آمدن آلزایمر

با توجه به اینکه تاکنون درمان دارویی و قطعی برای بیماری آلزایمر کشف نشده است، تنها می‌توان با استفاده از یکسری فرآیندها و روش‌ها تا حدود زیادی از به وجود آمدن این بیماری جلوگیری کرد و در برابر آن ایمن شد. استفاده نکردن از چربی‌های اشباع و غذاهایی با چربی زیاد در رژیم غذایی، اجتناب از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر و مشروبات الکلی، عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده و قرار نگرفتن در معرض آلاینده‌های فلزی مانند جیوه و آلومینیوم، از روش‌هایی هستند که می‌توانند در عدم ابتلا به بیماری آلزایمر موثر باشند.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com