بهترین روش درمان برای بیماری پارکینسون

پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون برای اولین بار توسط یک دانشمند انگلیسی به نام جیمز پارکینسون در اوایل قرن نوزدهم در سال ۱۸۱۷ کشف شد. در آن زمان نامی که جیمز پارکینسون بر بیماری نهاد، "بیماری فلج لرزان" بود. بیماری پارکینسون همانند آلزایمر یکی از رایج‌ترین بیماری‌های نورولوژیک و مربوط به سیستم عصبی می‌باشد و مستقیماٌ بر روی اعصاب مرکزی و سیستم حرکتی فرد تاثیر منفی می‌گذارد. بیماری پارکینسون یک عارضه پیش‌رونده است به این معنی که فرد مبتلا رفته‌رفته توانایی‌های جسمی و سپس توانایی‌های روحی خود را با ایجاد مشکلات حرکتی از دست می‌دهد. احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون با افزایش سن بالاتر می‌رود و شیوع این بیماری در تمام نقاط جهان به یک میزان است و بر طبق گزارشات مردان نسبت به بانوان بیشتر به پارکینسون دچار می‌شوند.

 

علل ایجاد بیماری پارکینسون

علت دقیق ابتلا به بیماری پارکینسون تاکنون ناشناخته باقی مانده است اما به خوبی می‌دانیم که این بیماری بر اثر اختلال در عملکرد سیستم پیام‌رسانی و ضعف سلول‌های مغزی رخ می‌دهد. همان طور که می‌دانیم مغز که اصلی‌ترین بخش سیستم اعصاب و روان می‌باشد و خود مغز نیز از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. ساقه مغز  در قسمت زیرین مغز قرار دارد که شامل اندام‌هایی چون بصل النخاع، پل مغزی و مغز میانی می‌باشد. درون ساقه مغز یک قسمت کوچک تحت عنوان ماده جسم سیاه وجود دارد که این قسمت بر روی حرکات بدن، تعادل و تنظیم آنها اثر گذار می‌باشد. در واقع بیماری پارکینسون موجب می‌شود سلول‌های عصبی که دوپامین ترشح می‌کنند به مرور از بین بروند. دوپامین یک انتقال‌دهنده عصبی است و مغز به وسیله این ماده، پیام‌های لازم در مورد چگونگی حرکت و زمان حرکت را به اندام‌های حرکتی ارسال می‌نماید. با کاهش میزان دوپامین پیام‌های عصبی، از طریق نواحی کنترل‌کننده حرکات، به خوبی دریافت نمی‌گردد و در نتیجه باعث می‌شود تا فرد مبتلا به پارکینسون نتواند در حرکت کردن و کنترل آن به درستی عمل کند.

از مهمترین عللی که ریسک ابتلا به بیماری پارکینسون را به مراتب افزایش می‌دهند عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی به خصوص سابقه خانوادگی
  • عوامل محیطی مانند قرارگرفتن در معرض سموم خاص
  • بالا رفتن سن
  • صدمات مغزی مانند تومور و عفونت
  • مصرف برخی از داروها

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات سیستم اعصاب و روان نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

علائم بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون با توجه به ایجاد اختلال بر روی اعصاب، دارای یک سری علائم و نشانه‌هایی است که امکان دارد در افراد مختلف متفاوت باشند. از مهمترین این علائم می‌توان به لرزش بدن در حین استراحت اشاره نمود. با این حال بسیاری از افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوند ممکن است دچار لرزش‌ نشوند. همچنین کندی در حرکت و ایجاد سفتی و سختی در اندام‌های مختلف از علائم دیگر این بیماری می‌باشد. معمولا علائم بیماری پارکینسون در یک سمت بدن بیشتر از سمت دیگر پدیدار می‌شوند و با گذشت زمان این علائم به سمت دیگر بدن نیز منتقل خواهند شد. شایع‌ترین نشانه‌های بیماری پارکینسون عبارتند از:

  • لرزش بدن حتی در حالت سکون
  • سفت شدن عضلات
  • کشیده شدن پاها در هنگام راه رفتن
  • خمیدگی پشت
  • تغییر حالت طبیعی صورت
  • تغییر در صدا

عوارض بیماری پارکینسون

در صورتی که روش درمانی مناسبی برای این بیماری در نظر گرفته نشود سرعت پیشرفت بیماری افزایش پیدا کرده و علائم آن شدت پیدا می‌کنند. همان طور که ذکر شد، بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده به حساب آمده و به صورت تدریجی کاهش عملکرد فرد را موجب می شود. افسردگی، زوال عقل، لکنت زبان، بی‌قراری در خواب، احساس خستگی بسیار زیاد در طول روز، به وجود آمدن مشکل در بلعیدن غذا و نوشیدن مایعات، به وجود آمدن یبوست، به وجود آمدن چربی بسیار زیاد در پوست بدن، تغییرات فشار خون، شکستگی استخوان در نتیجه عدم حفظ تعادل و افتادن، یبوست و مشکلات مثانه از عوارض عدم درمان بیماری پارکینسون می‌باشند.

 

درمان بیماری پارکینسون

در حالت کلی برای درمان بیماری پارکینسون از روش‌ها و متدهای درمانی مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از روش‌های درمانی ترکیبی و فعالیت‌های توانبخشی حرفه‌ای نیز در درمان این بیماری اثرات مثبت فراوان ایجاد می‌نماید. امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com