بهترین روش درمانی برای بیماری بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی چیست؟

بیماری بی اشتهایی عصبی و یا همان "آناروکسیا" نوعی بیماری در زمینه اختلالات تغذیه و مشکلات روانشناختی به حساب می‌آید. به طوری که افراد مبتلا به این بیماری، با زیاده‌روی در گرفتن رژیم لاغری، به صورت غیرطبیعی از اضافه وزن، شدیداٌ وحشت پیدا می‌کنند. در نتیجه باعث می‌شود تا این افراد به صورت چشم‌گیری وزن خود را از دست داده و لاغر شوند. در اثر ابتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی امکان دارد فرد مبتلا میزان غذای خود را به شدت کاهش دهد، به صورت بیمارگونه‌ای شروع به شمارش مقدار کالری هر وعده غذایی کند، تمرینات سخت ورزشی برای کاهش وزن پیش بگیرد، غذا را مخفی کند و یا حتی دور بریزد. افراد مبتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی امکان دارد در اثر یک تغییر مهم در زندگی مانند رخ دادن یک حادثه تلخ و ناگوار و یا میل به برتری داشتن در رشته‌های مختلف ورزشی که احتیاج به خوش اندامی دارد، به این بیماری دچار شده باشند. بیماری بی اشتهایی عصبی یک اختلال تغذیه‌ای نادر و در عین حال بسیار خطرناک حساب می‌آید، اما خوشبختانه با استفاده از روش‌های درمانی مختلف این بیماری قابل کنترل و پیشگیری می‌باشد. احتمال ابتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی در بانوان بالاتر از آقایان می‌باشد و بیشتر در سنین پس از نوجوانی رخ می‌دهد. طبق گزارشات از هر 200 زن و از هر 2000 مرد، یک نفر به این بیماری دچار می‌شود.

 

علل ابتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی

علت اصلی و دقیق ابتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی تاکنون کشف نشده است اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مواردی از قبیل عوامل روانشناختی، عوامل محیطی و عوامل ژنتیکی وجود دارند که ریسک ابتلا به این بیماری را به مراتب افزایش می‌دهند، برخی از این عوامل عبارتند از:

  • داشتن زمینه‌های افسردگی و نداشتن مهارت کافی در مقابله با اضطراب و استرس
  • سرکوب احساسات
  • در نظر گرفتن سختگیرانه زندگی
  • ترس از آینده و ترس از نرسیدن به اهداف دشوار تعیین شده
  • رسیدن به سن بلوغ و تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای قرار گرفتن
  • مورد تمسخر قرار گرفتن اندام در محیط خانه و مدرسه
  • انجام فعالیت‌هایی که در آنها اندام لاغر و وزن پائین مزیت محسوب می‌شود
  • مورد سوء‌استفاده جسمی و جنسی قرار گرفتن
  • تغییرات هورمونی
  • داشتن سابقه فامیلی ابتلا به سوء‌تغذیه و یا افسردگی

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات هورمونی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

مهمترین علائم بیماری بی اشتهایی عصبی

از مهمترین علائم بروز بیماری بی اشتهایی عصبی، کاهش بسیار زیاد و غیر طبیعی وزن در مدت زمان بسیار کم می‌باشد که در نتیجه کم خوری‌های بیش از اندازه‌ای است که فرد برای خود ایجاد نموده است. این افراد امکان دارد با اینکه وزن مناسبی هم داشته باشند، خود را مجبور به انجام ورزش‌های شدید کرده و یا به استفاده از قرص‌های لاغری روی آورند. افراد مبتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی با توجه به این که همواره احساس ضعف و گرسنگی بسیار شدیدی می‌کنند، باز هم به روند کاهش وزن خود ادامه می‌دهند. وسواس غذایی یکی دیگر از نشانه‌های وجود این بیماری می‌باشد؛ به این صورت که فرد مبتلا دائما به غذاها و میزان کالری آنها فکر می‌کند و در مورد استفاده از آنها تصمیم‌گیری‌های مختلف و عجیب و غریب انجام می‌دهد. این افراد دائماً در حال کالری شماری بوده و یا غذایی که می‌خورند را وزن می‌کنند و یا در بسیاری از موارد امکان دارد به اصلاٌ غذای در بشقاب خود را نخورد و فقط با آن بازی کند. از دیگر نشانه های به وجود آمدن بیماری بی اشتهایی عصبی تصور غلط افراد از اندام خود می باشد. از آنجایی که در اثر به وجود آمدن بیماری بی اشتهایی عصبی معمولا افراد وزن بسیار زیادی از دست داده و لاغر می شوند، باز هم این افراد خود را بسیار چاق و با اضافه وزن شدید فرض می‌کنند. فوبیای چاقی و اضافه وزن، دوری از جمع، کمال‌گرایی، تحریک پذیری و عصبانیت درباره وزن، نامنظم شدن قاعدگی، ریزش مو و نازک شدن ناخن‌ها، از دیگر علائم ابتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی می‌باشند.

 

عوارض عدم درمان بیماری بی اشتهایی عصبی

در حالت کلی می‌توان این طور عنوان کرد که بیماری بی اشتهایی عصبی به عنوان بخشی از کمال‌گرایی در افراد به حساب می آید. این تمایل به تکامل در بسیاری از موارد از کنترل خارج شده و باعث بوجود آمدن بروز رفتارهای ناسالم و خطرناک در افراد خواهد شد که تا حدود زیادی سلامتی و جان آنها را به خطر می‌اندازد. از مهمترین عوارض عدم درمان بیماری بی اشتهایی عصبی عبارتند از:

  • از دست دادن میل جنسی
  • نامنظم شدن قاعدگی
  • پوکی و شکنندگی استخوان‌ها
  • بیماری‌های قلبی و عروقی
  • نارسایی کلیوی

از آنجائیکه همواره پیشگیری به مراتب ساده‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است، بنابراین پذیرش وجود این بیماری و انتخاب سبک زندگی سالم تا حدود زیادی می‌تواند باعث جلوگیری از بروز بیماری بی اشتهایی عصبی شود.

 

روش‌های درمانی برای بیماری بی اشتهایی عصبی

برای درمان بیماری بی اشتهایی عصبی، روش های مختلفی وجود دارند. از مهمترین این روش‌ها درمان روانشناختی این بیماری است. در این روش با کمک گرفتن از روش‌های روان ‌درمانی می‌توان تاثیر بسیار مثبتی در از بین رفتن این بیماری ایجاد نمود. روان درمانی تحت نظر روانپزشک متخصص و با سه هدف کلی انجام می‌شود، اول بازگشت فرد به وزن طبیعی خود، دوم از بین بردن رفتارهای ناسالم و افکار غلط در فرد مبتلا و سپس درمان آسیب‌های فیزیکی که به بدن فرد وارد شده است. از دیگر روش‌های درمانی بسیار کارآمد و مناسب برای از بین بردن بیماری بی اشتهایی عصبی، درمان بین فردی و خانواده درمانی به همراه مشاوره گرفتن از افراد متخصص است. در موارد شدیدتر استفاده از دارو درمانی و توصیه به بستری شدن نیز می‌تواند در از بین بردن علائم بیماری بی اشتهایی عصبی موثر باشد. برخی از افراد مبتلا، با توجه به عادات غلط بسیار زیادی که دارند، ممکن است صدمات بسیار زیادی به خود بزنند و در نتیجه بحث بستری کردن آنها بسیار ضروری می‌باشد.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com