بیماری زرد زخم و روش درمان‌ آن

بیماری زرد زخم چیست؟

بیماری زرد زخم یکی از انواع بیماری‌های عفونی پوستی میباشد که شیوع آن بیشتر در میان خردسالان و نوزادان رواج دارد. در اثر ابتلا به بیماری زرد زخم، زخم‌هایی قرمز رنگ بر روی نواحی مختلف پوست به خصوص بر روی پاها، دست‌ها، اطراف بینی و دهان ایجاد می‌گردد. بیماری زرد زخم در دو نوع تاولی و غیر تاولی بروز پیدا می‌کند که نوع غیر تاولی آن شایع‌تر می‌باشد. زخم به وجود آمده در این نواحی بعد از مدتی ترکیده و پوست روی آنها به رنگ زرد تبدیل می‌شود. از آنجا که بیماری زرد زخم نوعی عفونت میکروبی می‌باشد، برای جلوگیری از سرایت بیماری بهتر است که فرد مبتلا به طور کامل از دیگران دور نگه داشته و به نوعی قرنطینه شود. همچنین برای بهبود فرد می‌توان از آنتی‌بیوتیک استفاده نمود. معمولاً ۲۴ ساعت بعد از مصرف آنتی‌بیوتیک، امکان سرایت به دیگران از بین خواهد رفت.

 

علل ابتلا به بیماری زرد زخم

علت اصلی ابتلا به بیماری زرد زخم، میکروب این بیماری می‌باشد. دلیل اینکه این بیماری بیشتر در میان خردسالان  و کودکان بین 2 تا 10 ساله، شیوع پیدا می‌کند، عدم تکامل سیستم ایمنی بدن آنها می‌باشد. میکروب بیماری زرد زخم به راحتی می‌تواند از طریق ارتباط نزدیک با فرد آلوده و یا از طریق تماس پوستی با مکانی که قبلا به میکروب زرد زخم آلوده شده، انتقال یابد. همچنین میکروب زرد زخم می‌تواند به سادگی از طریق انگشتان به قسمت‌های دیگر بدن نیز سرایت کند. لمس وسایلی مانند لباس‌ها، اسباب بازی، حوله و یا دیگر وسایل شخصی فرد بیمار، از دیگر راه‌های انتقال بیماری زرد زخم به افراد جدید می‌باشد. از دیگر عواملی که باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری زرد زخم می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ
  • قرار گرفتن در آب و هوای گرم و مرطوب؛ ابتلا به این بیماری در تابستان شایع‌تر است
  • ورزش‌ کردن در محیط‌های اجتماعی آلوده به میکروب زرد زخم
  • وجود خراش و بریدگی در پوست و لمس قسمت آسیب دیده با محیط یا فرد آلوده به میکروب زرد زخم
  • نقص عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • نیش حشرات و حتی گاز گرفتگی توسط حیوانات

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از اختلالات سیستم ایمنی بدن نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

 

علائم و نشانه های بیماری زرد زخم

علائم بیماری زرد زخم معمولا بین یک تا 3 روز بعد از سرایت میکروب به بدن فرد، بروز پیدا می‌کنند. از شایع‌ترین علائم و نشانه‌های ابتلا به بیماری زرد زخم می‌توان به زخم‌های قرمز رنگ، با ایجاد احساس خفیف خارش و یا درد، اشاره نمود. این زخم‌ها با کوچکترین فشار باز شده و ترشحاتی عفونی از آنها خارج می‌گردند و به مرور پوست ناحیه درگیر زخم به رنگ زرد متمایل می‌شود. بیشترین زخم‌های ایجاد شده توسط بیماری زرد زخم در نواحی مانند دهان و بینی می‌باشند. خارش و آزردگی ناشی از بیماری زرد زخم چندان شدید نمی‌باشد. از دیگر علائمی که امکان دارد همراه با بیماری زرد زخم به وجود آید، ایجاد تاول‌های بزرگتر در ناحیه بالا تنه کودکان می‌باشد که حالت پیشرفته‌تری از این بیماری است. این بیماری اکتیما نام دارد که در آن زخم‌های پوستی حالت عمیق‌تری داشته و متورم‌تر، چرکی‌تر و در عین حال دردناک‌تر نیز می‌باشند.

 

عوارض عدم درمان بیماری زرد زخم

عوارض بیماری زرد زخم به ندرت اتفاق می‌افتد اما این بیماری در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به مشکلات ثانویه شود. گاهی اوقات امکان دارد میکروب زرد زخم حالتی تهاجمی پیدا کرده و باعث عفونت در استخوان‌ها، مفاصل و حتی ریه شود. سلولیت پوست همراه با تب و درد، مشکلات کلیوی، ایجاد زخم، تب مخملک و پسوریازیس از دیگر عوارض ناشی از عدم درمان بیماری زرد زخم می‌باشند. از آنجائیکه همواره پیشگیری ساده‌تر و به مراتب کم هزینه‌تر از درمان است، در نتیجه رعایت بهداشت فردی کودکان و شستشوی مداوم دست‌ها، از مهمترین راه‌های جلوگیری از انتقال انواع بیماری‌های میکروبی و ویروسی، از جمله زرد زخم می‌باشد.

 

درمان بیماری زرد زخم

پزشک متخصص پس از تشخیص قطعی بیماری زرد زخم که عمدتا با معاینات بالینی انجام می‌شود، می‌تواند روش‌های مختلفی را برای درمان این بیماری توصیه و تجویز نماید. درمان بیماری زرد زخم در صورتی که بیماری محدود بوده و به نواحی مختلف پوست سرایت نکرده باشد، می‌تواند با استفاده از انواع آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مانند فلوکلوگزاسیلین درمان شود. در موارد شدیدتر برای درمان می‌توان از پمادهای آنتی‌بیوتیک استفاده کرد و با از بین بردن منشاء سرایت، از انتقال و گسترش این بیماری جلوگیری نمود.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com