بیماری سفلیس و روش درمان آن

بیماری سفلیس چیست؟

بیماری سفلیس یکی از انواع بیماری‌های مقاربتی می باشد که منشاء به وجود آمدن این بیماری، نوعی باکتری به نام ترپونما پالیدوم می‌باشد. در اثر این بیماری زخم‌هایی کوچک و بدون دردی به نام شانکر، در ناحیه تناسلی، مقعد و یا دهان به وجود می‌آید و در صورتی که پیشرفته شود، باعث بروز مشکلاتی مانند آسیب مغزی، کوری و آرتروز خواهد شد. در گذشته بیماری سفلیس به عنوان یک بیماری مهلک برای بهداشت عمومی و سلامت روانی به حساب می‌آمد تا اینکه در سال ۱۹۴۰ آنتی‌بیوتیک سفلیس کشف شد. با توجه به آمار به دست رسیده، بیماری سفلیس از سال ۱۹۹۹ به بعد سیر نزولی داشته و اکنون به کمترین میزان خود رسیده است. در حال حاضر مردان بیشتری نسبت به بانوان به بیماری سفلیس مبتلا هستند. بیماری سفلیس امکان دارد سال‌ها بدون هیچگونه علامت خاصی در بدن فرد مبتلا باقی بماند.

 

علل ابتلا به بیماری سفلیس

بیماری سفلیس تنها از راه تماس مستقیم با زخم (یا همان شانکر) سرایت می‌کند و نمی‌تواند از طریق استخرهای شنا، لباس‌های مشترک، ظروف غذا و وان حمام انتقال پیدا کند. در اغلب موارد، انتقال بیماری سفلیس از طریق تماس مستقیم زخم عفونی با بریدگی جزئی، سائیدگی پوستی و یا غشاهای مخاطی در طول رابطه جنسی، از فردی به فرد دیگر اتفاق می‌افتد.

خبر خوب اینکه در کنار روش‌های مرسوم برای درمان انواع بیماری‌ها، طب سنتی نیز از دیرباز جهت درمان بیماری‌های مختلف، استفاده از خواص گیاهان دارویی از جمله قارچ گانودرما را پیشنهاد داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی ویژگی‌های قارچ گانودرما، این موهبت طبیعی با خواص شگفت انگیزی که در زمینه تنظیم سیستم‌های حیاتی بدن دارد، می‌تواند راه حل مناسب و موثری برای کمک به بهبود بسیاری از بیماری‌های عفونی نیز باشد.

هم اکنون سایت بیزچیزbizchiz محصولاتی غنی شده با عصاره قارچ گانودرما را در دسترس قرار داده است. با مراجعه به سایت بیزچیزbizchiz ضمن آشنایی با فرآورده‌های مختلفی که با عصاره قارچ گانودرما غنی‌سازی شده‌اند، در صورت تمایل با دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما، نسبت به تهیه و خریداری این محصولات ارزشمند اقدام کنید:

www.bizchiz.com

علائم بیماری سفلیس

علائم بیماری سفلیس معمولاٌ در چهار دوره بروز پیدا می‌کند. این بیماری در دو دوره اولیه و ثانویه، بیشترین احتمال سرایت به فرد دیگر را دارد، علائم این بیماری در دوره‌ای به صورت نهفته و در عین حال فعال باقی‌ می‌مانند و در دوره سوم است که بیشترین خطر را برای سلامت فرد ایجاد می‌کند.

  • سفلیس اولیه: این مرحله از بیماری در حدود یک ماه پس از اولین تماس باکتری با دهان، دستگاه تناسلی و یا مقعد، به شکل زخم‌هایی عفونی و بی‌درد در همان نواحی، خود را نشان می‌دهد و امکان دارد تا شش ماه باقی بمانند.
  • سفلیس ثانویه: در این مرحله لکه‌هایی قرمز رنگ و بدون خارش در نواحی مختلف بدن به وجود می‌آید. در برخی مواقع امکان دارد این لکه‌ها به رنگ قهوه‌ای در ناحیه تناسلی و یا کف دست‌ها و پاها ایجاد شوند. این مرحله از بیماری می‌تواند با علائم دیگری از جمله گلو درد، احساس کمر درد در اوایل روز و بلافاصله پس از بیدار شدن، تب، خستگی، سردرد، کاهش وزن، از دست دادن اشتها، درد در مفاصل و استخوان، التهاب غدد لنفاوی و ریزش مو بروز پیدا کند. این علائم سپس به صورت کامل و خود به خود از بین می روند و امکان دارد تشخیص بیماری سفلیس را با مشکل مواجه کنند.
  • سفلیس نهفته: در این مرحله با از بین رفتن علائم سفلیس اولیه و ثانویه، بیماری به صورت نهفته در بدن باقی مانده و فرد مبتلا سال‌ها بدون هیچگونه علامتی می‌تواند ناقل این بیماری باشد.
  • دوره سوم سفلیس: این مرحله از بیماری سفلیس امکان دارد چندین سال پس از تماس اولیه با باکتری بروز پیدا کند. طبق گزارشات، چیزی در حدود 15 تا 30 درصد از افراد مبتلا به بیماری سفلیس، در این مرحله است که از بیماری خود مطلع می‌شوند و متاسفانه خطرناک‌ترین دوره برای سلامتی انسان، همین مرحله از بیماری می‌باشد. برخی از علائم بیماری سفلیس در این مرحله عبارتند از: نابینایی، ناشنوایی، مشکلات مغزی و ذهنی، اختلال حافظه، تحلیل بافت‌های استخوانی و مفصلی، اختلالات دستگاه عصبی، مشکلات قلبی و عروقی و عفونت مغزی و کبدی.

 

عوارض عدم درمان بیماری سفلیس

بیماری سفلیس به علت زخم‌هایی که ایجاد می‌کند، ریسک ابتلا به بیماری ایدز را به مراتب افزایش می‌دهد. همچنین بانوان باردار مبتلا به سفلیس، امکان دارد این بیماری را به جنین انتقال داده و در معرض خطر سقط جنین و یا زایمان زودرس قرار بگیرند. در صورت عدم تشخیص به موقع، نوزاد با عوارضی چون نقص عضو، اختلال و تاخیر در رشد، تشنج، کم‌خونی، زردی و زخم‌های عفونی مواجه خواهد شد. بیماری سفلیس می‌تواند منجر به مرگ نوزاد نیز بشود.

از آنجائیکه همواره پیشگیری به مراتب ساده‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است، داشتن روابط جنسی و زناشویی سالم، انجام به موقع و مرتب آزمایش‌های مقاربتی و عدم استفاده از سرنگ‌های مشترک، از مهمترین روش‌های جلوگیری از انتقال بیماری سفلیس می‌باشند.

 

درمان بیماری سفلیس

پزشک متخصص با انجام معاینات بالینی و بررسی آزمایش خون، می‌تواند وجود بیماری سفلیس را تشخیص دهد. در صورتی که این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به راحتی و با درمان دارویی مانند آنتی‌بیوتیک پنی‌سیلین، می‌توان به صورت کامل عفونت آن را از بین برد. در صورت حساسیت به پنی‌سیلین، می‌توان از آنتی‌بیوتیک‌های دیگری مانند دوکسی‌سایکلین و یا آزیترومایسین استفاده نمود. متاسفانه عوارض ناشی از بیماری سفلیس در مراحل پیشرفته بازگشت ناپذیر است و درمان در این مرحله به سختی و با درد همراه است و نیاز به بستری نیز خواهد داشت.

امروزه در کنار تمام پیشرفت‌های صورت گرفته توسط علم پزشکی، در درمان بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی، یا بیماری‌های با منشاء ویروسی و میکروبی و یا بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب و روان، طب سنتی نیز دستاورد‌های مهمی را در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته است و روش‌هایی طبیعی و با منشاء گیاهی موثر و مفیدی را، کشف کرده است. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص و ویژگی‌های دارویی گیاهان از جمله قارچ گانودرما می‌باشد. قارچ گانودرما دارای مولفه‌های با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که ابتدا با پاکسازی، برون ریزی و سم زدایی از کبد و کلیه، شروع می‌کند، به مرور باعث تنظیم و بهبود عملکرد در سیستم‌های ایمنی، عصبی، گوارشی و خون رسانی و رفع بیماری‌های عفونی خواهد شد.

خبر خوب اینکه در ایران فناوری‌های لازم جهت استفاده صحیح از قارچ گانودرما، در زمینه‌های:

  • کشت گونه دارویی
  • جداسازی از پوسته چوبی شکل سمی
  • عصاره‌گیری مفید
  • دوزبندی مناسب
  • فرآوری و ترکیب با خواص دیگر مواد غذایی ارزشمند
  • بسته بندی در شرایط خلاء جهت حفظ ویژگی‌ها

موجودند و با بالاترین کیفیت توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین آشنایی بیشتر با فرآورده‌های غنی شده با عصاره قارچ گانودرما، به سایت بیزچیزbizchiz مراجعه کنید. سایت بیزچیزbizchiz این محصولات را به راحتی در دسترس افرادی قرار داده است که می‌خواهند زندگی سالم‌تری داشته باشند و یا به دنبال راهی ارگانیک، موثر و سریع برای کمک به درمان بیماری و حفظ سلامتی خود می‌باشند. تمامی محصولات ارائه شده در سایت بیزچیزbizchiz دارای تائیدیه سلامت از وزارت بهداشت و مجوزهای سازمان غذا و داروی ایران می‌باشند:

www.bizchiz.com